مزایا و معایب زندگی در دبی چیست؟ راهنمای کامل

مزایا و معایب زندگی در دبی

دبی، عروس خاورمیانه در کشور امارات واقع شده است و حدود 3 میلیون نفر جمعیت دارد که 80 درصد آن را مهاجران تشکیل می‌دهند. همانطور که می‌دانید دبی از پیشرفته‌ترین شهرهای خاورمیانه از نظر اقتصادی و رفاهی محسوب می‌شود،به همین دلیل در سال‌های اخیر مقصد سفر بسیاری از مهاجران قرار گرفته است. برای مهاجرت به دبی باید اطلاعات دقیقی در زمینه‌ی مزایا و معایب زندگی در دبی بدانید تا به درستی بتوانید در این شهر رویایی اقامت کنید. با وجود امکانات و مزایایی که در دبی شاهد هستید، مشکلات دبی را هم نباید از یاد برد.. در این بخش از وب‌سایت سعادت رنت به تمام مزایا و معایب زندگی در دبی می‌پردازیم. هر کدام از مزایا و معایب زندگی در دبی را به صورت جداگانه در ادامه برای شما عزیزان ذکر خواهیم کرد.

اجاره خودرو در دبی با سعادت رنت

مزایای زندگی در دبی

از مزایای زندگی در دبی می‌توان به موارد زیادی اشاره کرد، ما در ادامه به دقت این موارد را برای شما شرح داده‌ایم. با این حال اگر مایل به اطلاعات بیشتری از این شهر هستید، مطالعه مطلب دیگری را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛

مقاله پیشنهادی: معرفی دبی شهر پایتخت امارات متحده عربی

استقلال مذهبی ساکنان دبی

دبی با وجود اینکه شهری مسلمان است، هیچ گونه اجباری برای دنبال کردن یک مذهب خاص ندارد و همه افراد آزادانه پیروی دینی خود هستند. با این حال، در طول ماه رمضان، یافتن مکان‌هایی برای غذا خوردن در زمان روزه داری برای غیر مسلمانان کمی سخت است. شما با حضور در این شهر می‌توانید مساجد، کلیساها و معابد را کنار هم بدون هیچ مشکلی مشاهده کنید..دبی به عنوان یک شهر بین‌المللی و متنوع، برای افراد مذهبی که به دنبال فضایی گرم، صلح‌آمیز هستند، بسیار مناسب خواهد بود. 

امنیت در دبی

نیروی پلیس امارات متحده عربی تلاش می‌کنند تا امنیت را برای گردشگران و ساکنان دبی ضمانت کنند. شهر دبی یکی از بالاترین نرخ امنیت را در سطح جهانی دارد و به امن‌ترین شهر جهان معروف است. این منطقه یکی از سخت‌گیرترین قوانین را در رانندگی، دزدی و ... دارد.

فرصت های تجارت برای کارآفرینان و حرفه ای ها

دبی دارای اقتصادی در حال گسترش است؛ پس در صورتی که کسب و کار موفقی را در این شهر راه اندازی کنید، با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید به آینده‌ی کسب و کار خود امیدوار باشید. دولت دبی به کسانی که برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی وارد این کشور می‌شوند، امتیازات و مزایای مالی را در نظر می‌گیرد. ناگفته نماند که دبی به عنوان قطب تجاری جهان، لیستی بی پایان از خدمات، کالاها و تخصص مورد نیاز را دارد و با توجه به نزدیکی به کشورهای عربی فرصت‌های بسیاری در زمینه صادرات و واردات را ایجاد کرده است. 

دبی شهری بدون مالیات

امارات یک کشور بدون مالیات است؛ دولت امارات بر درآمد، وضع نمی‌کند. البته سیستمی برای شرکت‌ها وجود دارد که از سال 2018 مالیات بر افرزش افزئده 5% وضع شد. این مورد باعث شده از سراسر دنیا سرمایه‌گذران و کارآفرینان به این شهر سفر کنند و شغل خود را گسترش دهند. دولت دبی برای اینکه درآمد خود را تامین کند، مالیات را بر بخش بانکی، بیمه‌ای، مالکان خودروهای لوکس و گران قیمت لحاظ می‌کند.

دبی شهری مملو از تفریحات

شما در زمان زندگی در دبی هرگز خسته نخواهید شد، زیرا فعالیت‌ها، رویدادها، خدمات و امکانات بیشتر از آن چیزی است که می‌توانید در یک عمر از آن لذت ببرید. همیشه تفریح جدیدی برای انجام دادن، امتحان کردن، چشیدن، دیدن، مواجه شدن یا تجربه کردن در دبی وجود دارد. آخر هفته‌ها سرگرم کننده‌ترین قسمت زندگی در دبی است. وقتی در آنجا زندگی می‌کنید، مکان‌های زیادی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود دارید.

زندگی در امارات برای ایرانیان بسیار مناسب است زیرا کشوری مدرن محسوب می‌شود و از نظر موقعیت جغرافیایی نزدیک به ایران است؛ در نتیجه ایرانیان می‌توانند در زمان اقامت به راحتی به دیدار خانواده خود داشته باشند.

تفریحات دبی

معایب زندگی در دبی

زندگی در دبی می‌تواند معایبی برای ساکنان آن داشته باشد، شما می‌توانید با کسب اطلاعات بیشتر این موارد را به طور صحیح مدیریت کنید؛ ما در ادامه برخی از آنها را مرور می‌کنیم: 

مقاله پیشنهادی: راهنمای سفر به دبی ویژه اولین بازدیدکنندگان از دبی

پیچیدگی آدرس‌ و جاده‌های دبی

یادگیری آدرس در دبی بسیار دشوار است زیرا کدپستی در این شهر معنی ندارد. اگر از ایران به دبی سفر کنید برای رفت و آمد با ماشین ممکن است برای شما مشکل بزرگی باشد زیرا جاده‌ها به روشی کاملاً عجیب ساخته شده‌اند و عادت کردن به زیرساخت‌های جاده‌ای دبی به زمان زیادی نیاز دارد.

جاده و خیابان‌های دبی

آب و هوای بسیار گرم دبی

زندگی در دبی از نظر آب و هوا مانند زندگی در جهنم است! این شهر به معنای واقعی کلمه گرم است به خصوص در تابستان، دمای هوا می‌تواند به 54 درجه‌ی سانتیگراد برسد و در اکثر اوقات سال حدود 45 تا 50 درجه سانتیگراد باقی بماند. در نوامبر تا مارس، هوا برای پیاده‌روی در دبی بسیار گرم است. ساکنین دبی با وجود هوای طاقت فرسا ترجیح می‌دهند، کارهای خود را در طول شب انجام دهند. 

هزینه زندگی در دبی به تومان

دبی یکی از گران‌ترین شهرهای جهان به حساب می‌آید و اگر از نظر مالی مشکلی دارید، زندگی در اینجا برای شما آسان نخواهد بود. اگر مراقب نباشید، هزینه‌های بالایی چون اجاره خانه، کالاهای لوکس، هزینه‌های مدرسه و معاشرت‌های زیاد در رستوران‌ها حقوق جذاب بدون مالیات شما را می‌تواند به سرعت از بین ببرد. هزینه‌هایی که در دبی خواهید داشت را با درهم بیان می‌کنیم زیرا با نوسانات موجود در ایران نمی‌توانیم مبلغ دقیقی را اعلام کنیم.

هزینه‌ی یک وعده‌ی غذایی: به طور متوسط در دبی 35 درهم، هزینه‌ی خرید آپارتمان در مرکز شهر دبی: حدودا از 1200 درهم به بالا، هزینه اجاره خانه در مرکز شهر: از 5.500 درهم تا 7.350 درهم، هزینه استفاده از وسیله‌های حمل و نقل عمومی 3 درهم به بالا خواهد بود که بسته به مسیر قابل تغییر است.

کرایه تاکسی در دبی: بسته به مسیر از 20 درهم به بالا . دشواری یافتن کار در دبی به دلیل وجود تعداد زیاد مهاجران رقابت بالا، یافتن کار در دبی دشوار است. دفاتر پیدا کردن شغل همیشه شلوغ هستند و جای خالی پیدا نمی کنید. دبی معمولاً به حقوق بالا و استانداردهای زندگی مناسب معروف است، به همین دلیل تعداد زیادی از مهاجران از سراسر جهان به دبی آمده اند تا آینده‌ای درخشان برای خود رقم بزنند.

قوانین سختگیرانه دبی

در دبی قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌ای وجود دارد. در صورت هرگونه اشتباه ناخواسته‌ای ممکن است با رفتار ناعالانه‌ای مواجه شوید. بهتر است حتما در زمان اقامت در دبی قوانین این کشور را با دقت مورد بررسی قرار دهید تا با مشکلی مواجه نشوید. پلیس در این شهر بسیار سختگیر هستند در نتیجه توجه به کوچکترین قانون این شهر الزامی است.

تجربیات زندگی در دبی

بسیار از کسانی که در این شهر اقامت داشته‌اند از کیفیت بالای زندگی، تفریحات بی همتا، امنیت بالا، درآمد زیاد، مخارج بسیار زیاد، پایین بودن هزینه‌ی بنزین، اجاره خودرو در دبی، دوری مردم از گرما و پناه بردن به پاساژها، امکانات بالای این شهر به عنوان بخش جذاب از خاطرات زندگی در دبی نام می‌برند. زندگی در دبی خوب است به شرطی که شغلی داشته باشید و درآمدتان نیز بالا باشد تا بتوانید به راحتی برای تفریحات و مخارج خرج کنید.

با توجه به مزایا و معایب زندگی در دبی که گفت شد شاید برای شما هم سوال باشد که بین دبی و دیگر شهرها کدام یک را انتخاب کنیم؟ در ادامه به مقایسه‌ی تعدادی از شهرها با دبی می‌پردازیم. باید بدانید که برای انتخاب شهر مورد نظر باید امکانات، شرایط دریافت اقامت، هزینه‌ها، درآمد را در نظر بگیرید.

مقایسه زندگی در دبی با استانبول

1- هزینه های زندگی در استانبول به نسبت به زندگی در دبی بسیار پایین‌تر است. به طور کلی هزینه زندگی باکیفیت در دبی حدود 30% تا 40% گران‌تر از استانبول است.

2- آب و هوای استانبول مدیترانه‌ای و نسبتا خنک است، در حالی که هوای دبی اغلب گرم و مرطوب است.

3- استانبول شهری فرهنگی و تاریخی‌ با قدمت بسیار بالا است و به نسبت دبی مراکز دیدنی تاریخی بیشتری دارد. از لحاظ تنوع ملیت و مذهب، دبی پیشرفت بیشتری داشته است. 

4- اقتصاد دبی از هر لحاظ قوی‌تر است و نسبت به استانبول ترکیه بسیار پیشرفته‌تر است. 

5- فرصت و رقابت شغلی در دبی بسیار بالاتر از استانبول است. معمولا مهاجران برای یافتن کار در استانبول دچار مشکل می‌شوند.

6- سیاست حکومتی دبی و استانبول، هردو به سوی تجارت و توسعه اقتصاد است.

زندگی در استانبول

مقایسه زندگی در کانادا با دبی

1- هزینه های زندگی در کانادا به نسبت به زندگی در دبی بسیار بیشتر است. طبق آمار به دست آمده هزینه زندگی در تورنتو کانادا، حدود 20% گرانتر از زندگی در دبی است.

2- آب و هوای کانادا سرد و کوهستانی است، در حالی که هوای دبی گرم و خشک می‌باشد.

3- دبی نسبت به کانادا شهری متمدن و تاریخی است و به غیر از دین اسلام که مذهب رایج است، بیشتر مذاهب و فرهنگ‌ها در آن ساکن هستند.

4- دبی یکی از قوی‌ترین اقتصاد‌ها را در خاورمیانه دارد و از هر لحاظ از کانادا قدرت تجاری بیشتری دارد. قوانین مالیاتی در دبی نسبت به کانادا آسان‌تر است و  مالیات بر درآمد وجود ندارد، در حالی که در کانادا، قوانین مالیاتی بسیار سختگیرانه است.

5- فرصت شغلی هم در دبی و هم در کانادا بالا است؛ اما رقابت در دبی قابل مقایسه با کانادا نیست. نرخ بیکاریدر دبی حدود 35% کمتر از کانادا است.

6- سیاست حکومتی در دبی و کانادا به سوی تجارت و توسعه اقتصاد است. سوگیری سیاسی بسییار کم است و هدف دولت رفاه مردم و امنیت مهاجران است.

زندگی در کانادا

مقایسه زندگی در دبی و عمان

1- هزینه های زندگی در دبی بسیار بالاتر نسبت به مسقط عمان است. در عوض، تنوع محصولات در دبی بیشتر از عمان است. 

2- عمان دارای طبیعت زیبا و کوهستانی است، در حالی که دبی یک شهر صنعتی که محصول ساخت انسان است.هوای عمان خنک‌تر از هوای دبی است.

3- فرهنگ و سنت‌های عمان بسیار متنوع و جذاب هستند، در حالی که دبی بیشتر به سوی فرهنگ جهانی و مدرن متمایل است.

4- دبی دارای یکی از پر رونق‌ترین اقتصاد خاورمیانه است، در حالی که عمان کمتر از دبی شناخته شده است و در سالهای اخیر رو به توسعه است.

5- دبی دارای بیشترین فرصت‌های شغلی است، اما همچنین رقابت بسیار بالایی در بازار کار دارد. در عمان، فرصت‌های شغلی کمتر است، اما رقابت کمتری نیز وجود دارد.

6- امارات و عمان دارای سیاست های حکومتی متفاوتی هستند. حکومت دبی بیشتر به سوی تجارت و توسعه اقتصادی متمایل است، در حالی که حکومت عمان بیشتر به سوی حفظ فرهنگ و تاریخچه خود تمایل دارد.

زندگی در عمان

مقایسه زندگی در کویت و امارات

1- هزینه های زندگی در دو کشور بسیار بالا است، اما در امارات ممکن است بیشتر باشد. امارات دارای بیشترین مراکز تجاری و گران‌ترین املاک در منطقه خاورمیانه است.

2- کویت دارای بیابان های خشک و آفتابی است، در حالی که امارات دارای طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری متنوعی است.

3- فرهنگ کویت بسیار متنوع و دارای تاریخچه غنی است، در حالی که امارات بیشتر به سمت فرهنگ جهانی و مدرن متمایل است.

4- امارات دارای یکی از پر رونق‌ترین اقتصادهای خاورمیانه است و مبادلات تجاری بین المللی بیشتری نسبت به کویت دارد. با این حال، کویت همچنان دارای یکی از پرسودترین اقتصادهای در منطقه است.

5- امارات دارای بیشترین فرصت های شغلی در منطقه است و بازار کار بسیار پویا است. در کویت، فرصت‌های شغلی کمتری وجود دارد، اما رقابت نیز کمتر است.

6- حکومت کویت بیشتر به سمت حفظ فرهنگ و تاریخچه خود تمایل دارد، در حالی که حکومت امارات بیشتر به سوی توسعه اقتصادی و تجاری متمایل است.

زندگی در کویت

سخن آخر

در اینجا تمام سوالات و نکاتی را که قبل از مهاجرت به دبی باید بدانید را بیان کردیم. امیدواریم با گفته‌های بالا بتوانید درست‌ترین تصمیم را بگیرید. در صورتی که دبی را به عنوان شهری برای اقامت خود انتخاب کردید، می‌توانید از شرکت سعادت رنت برای استفاده از خدمات اجاره خودرو در دبی استفاده کنید؛ خودروی مورد علاقه‌ی خود را کرایه کرده و بدون اینکه ماشینی را بخرید. در عوض با اجاره خودرو در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. سعادت رنت خودروهای خود را با ‌قیمت‌های متفاوت در اختیار شما قرار می‌دهد و کافیست با همکاران ما تماس بگیرید تا با اعلام مدت زمان کرایه خودروی مورد علاقه و با توجه به بودجه ماشین در اختیار شما قرار بگیرد. در سعادت رنت نیازی به نگرانی در رابطه با قیمت و شرایط نیست. 

اجاره خودرو در دبی

سوالات متداول

در ادامه به چند سوال متداول از موضوع معایب و مزایای زندگی در دبی می‌پردازیم؛

آیا دبی به مهاجران اقامت دائم می‌دهد؟

خیر، معمولا با توجه به شرایط زندگی در دبی، اقامت در این شهر زیبا به صورت سالانه یا 5 ساله تمدید خواهد شد که در زمان تمدید هیچ مشکلی برای شما وجود ندارد.

زندگی در دبی بهتر است یا ترکیه؟

کسب اقامت در ترکیه بسیار ساده است؛ با توجه به شرایط خود و مقایسه‌هایی که بالاتر به آنها اشاره شد می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. 

آیا دبی مقصد مناسبی برای مهاجرت است؟ 

دبی از شهرهای پویا در خاورمیانه است که در سال‌های اخیر به دلیل قدرتمندی در اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی مورد توجه کسانی که قصد مهاجرت دارند قرار گرفته است.از فرصت‌های شغلی در دبی وجود دارد می‌توان به صنعت گردشگری، مالی، مهندسی، IT، صنعت نفت، مشاغل خدماتی و… اشاره کرد. با توجه به گران قیمت یودن این شهر قبل از مهاجرت به دبی حتما به هزینه های زندگی، نوع وضعیت مهاجرتی، قوانین و مقررات، فرهنگ، زبان و شرایط اجتماعی دقت کنید.

(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات