تبدیل گواهینامه ایران به دبی

راهنمای تبدیل گواهینامه ایران به دبی

نویسنده
ویرایشگر: سحر رضایی
233

-
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نویسنده
ویرایشگر: سحر رضایی
233

-
زمان مطالعه: 4 دقیقه
Author picture
نویسنده ویرایشگر
سعادت رنت
هیچ داده ای یافت نشد

اگر قصد رانندگی در خیابان‌های دبی را دارید؛ باید حتماً گواهینامه رانندگی دبی را داشته باشید. تبدیل گواهینامه ایران به دبی، روشی مناسب برای افرادی است که مقیم کشور امارات هستند یا قصد دارند برای مدت طولانی به هدف اقامت بمانند و در این کشور زندگی می‌کنند؛ اما برای افرادی که برای گردش به امارات و دبی سفر کرده‌اند و برای مدتی کوتاه در این کشور هستند، تبدیل گواهینامه ایران به امارات، روش مناسبی نیست و بهتر است گواهینامه بین‌المللی دریافت کنند. 

قطعاً یکی از دغدغه‌های ایرانی‌های مهاجر دبی و امارات، تبدیل گواهینامه ایران به امارات است. در این مقاله قصد داریم به بررسی موارد مربوط به تبدیل گواهینامه رانندگی ایران به دبی بپردازیم.

سرفصل‌های مقاله

آیا امکان تبدیل گواهینامه رانندگی ایران به دبی وجود دارد؟

اگر قصد تبدیل گواهینامه ایران به دبی را دارید؛ لازم به ذکر است؛ تنها برای کشورهایی که توسط سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای دبی، اعلام شده‌اند؛ امکان تبدیل گواهینامه آن‌ها به گواهینامه معتبر دبی وجود دارد؛ لذا کشور ایران در لیست این کشورها وجود ندارد. به همین دلیل متأسفانه در حال حاضر امکان تبدیل گواهینامه ایران به امارات وجود ندارد.

تبدیل گواهینامه رانندگی ایران به دبی
منبع: سعادت رنت

ایرانی‌ها با کدام گواهینامه می‌توانند در دبی و امارات رانندگی کنند؟

پس همان‌طور که گفته شد، امکان تبدیل گواهینامه ایران به امارات وجود ندارد. اما برای رانندگی در دبی، شما ۲ راه دارید؛ یا باید گواهینامه بین‌المللی دریافت کنید یا گواهینامه دائم امارات را بگیرید که لازمه دریافت آن، شرکت در آزمون تئوری و عملی رانندگی در دبی است.

دریافت گواهینامه بین‌المللی برای رانندگی در دبی

اگر قصد اقامت کوتاه‌مدت در حد سفر یا گردش در دبی دارید که برای رانندگی در امارات، دریافت و داشتن گواهینامه بین‌المللی برای شما، راه‌حل مناسبی است. اما توجه داشته باشید که امکان دریافت گواهینامه بین‌المللی در دبی وجود ندارد؛ پس باید قبل از سفر و ورود به امارات یعنی در ایران، اقدام به دریافت گواهینامه‌ بین‌المللی خود کنید.

دریافت گواهینامه رسمی امارات برای رانندگی در دبی

اگر که برای مدت طولانی یا همیشه قصد اقامت در امارات را دارید؛ باید گواهینامه رسمی امارات را دریافت کنید. برای دریافت گواهینامه امارات هم باید مانند ایران، باید ابتدا آموزش‌های تئوری رانندگی را در دبی بگذرانید و در آزمون آن نیز قبول شوید و سپس بعد از قبولی، در آزمون عملی رانندگی نیز شرکت کنید تا به‌صورت رسمی، گواهینامه رانندگی امارات را دریافت کنید.

آموزشگاه‌های رانندگی برای اخذ گواهینامه امارات در دبی

  • مؤسسه رانندگی امارات در دبی 
  • آموزشگاه رانندگی Belhasa
  • مرکز رانندگی Galadari Motor 
  • مرکز رانندگی دبی
  • مرکز رانندگی Al Ahli

ترجمه گواهینامه ایرانی به عربی

همان‌گونه که پیش‌تر گفتیم، تبدیل گواهینامه رانندگی ایران به دبی امکان‌پذیر نیست؛ پس چرا باید گواهینامه ایرانی خود را به عربی ترجمه کنیم؟ افرادی که هیچ نوع گواهینامه رانندگی ندارند، برای دریافت گواهینامه رانندگی دبی، باید 50 ساعت آموزش را در آموزشگاه‌های رانندگی دبی بگذرانند؛ درحالی‌که افراد با داشتن گواهینامه رانندگی ایرانی، این امکان را دارند که ساعات آموزش خود را به 10 ساعت کاهش دهند.

ازآنجایی‌که نمی‌توانید عمل تبدیل گواهینامه ایران به امارات را انجام دهید، می‌توانید گواهینامه ایرانی خود را به زبان عربی به‌صورت رسمی، ترجمه کنید و آن را به آموزشگاه رانندگی در دبی ارائه نمایید. با استفاده از این کار، باتوجه‌به سابقه رانندگی که در ایران دارید، ساعات آموزشی رانندگی شما در دبی کم خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای ترجمه گواهینامه ایران به عربی

  • اصل گواهینامه معتبر رانندگی ایرانی
  • اصل گذرنامه متقاضی
  • در صورت حضور وکیل برای ترجمه گواهینامه، ارائه وکالتنامه رسمی از سوی متقاضی الزامی است.
  • پرداخت هزینه

برای ترجمه گواهینامه ایران به عربی، لازم است مدارک بالا را به سرکنسولگری ایران ارائه دهید.

بنابراین تبدیل گواهینامه ایران به دبی ممکن نیست و شما برای رانندگی در امارات با خودروی خود یا خودرو اجاره‌ای، ملزم به دریافت گواهینامه رانندگی بین‌المللی یا گواهینامه رسمی امارات هستید. 

کلام آخر

یکی از اصلی‌ترین سؤالات ایرانیانی که قصد سفر و مهاجرت به دبی را دارند، در زمینه تبدیل گواهینامه ایران به دبی است. به همین جهت در این مقاله، موارد مربوط به تبدیل گواهینامه ایران به امارات را بررسی کردم و دریافتید که تبدیل گواهینامه رانندگی ایران به دبی امکان‌پذیر نیست. شما می‌توانید برای داشتن اجازه رانندگی در دبی از روش‌های دیگر استفاده کنید. اگر ایرانی هستید و تجربه‌ای درباره دریافت گواهینامه برای رانندگی در دبی دارید، آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

آیا می‌توان گواهینامه ایران را به دبی تبدیل کرد؟

خیر، به دلیل قرار نداشتن نام کشور ایران در لیست کشورهایی که می‌توانند گواهینامه خود را به گواهینامه دبی و امارات تبدیل کنند، امکان تبدیل گواهینامه ایران به امارات وجود ندارد.

ترجمه گواهینامه رانندگی ایرانی به زبان عربی، چه فایده‌ای دارد؟

افرادی که قصد دارند گواهینامه دبی و امارات را دریافت کنند، می‌توانند با ارائه ترجمه گواهینامه رانندگی ایرانی به زبان عربی، مدت زمان ساعات آموزشی خود را کاهش دهند.

آیا برای کرایه خودرو در دبی نیاز به داشتن گواهینامه دبی داریم؟

بله، برای کرایه خودرو در دبی و رانندگی به صورت مستقل باید گواهینامه امارات یا گواهینامه بین‌المللی داشته باشید.

روش دریافت گواهینامه معتبر دبی برای ایرانیان چیست؟

تنها روش ممکن برای دریافت گواهینامه معتبر دبی برای ایرانیان، طی کردن مراحل قانونی و کلاس‌های آموزشی رانندگی است.

233
|
2 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای تبدیل گواهینامه ایران به دبی»
    1. سهیلا دوست‌صفت

      خیر. متاسفانه امکان تبدیل گواهینامه ایرانی به گواهینامه دبی وجود ندارد. شما تنها می‌توانید با ارائه نسخه ترجمه شده گواهینامه ایرانی خود به آموزشگاه‌های رانندگی در دبی، ساعات آموزش خود را کاهش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا