قوانین موتور سواری در دبی

قوانین موتور سواری در دبی

نویسنده
297

-
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نویسنده
297

-
زمان مطالعه: 4 دقیقه
Author picture
نویسنده ویرایشگر
سعادت رنت
هیچ داده ای یافت نشد

اگر قصد دارید به عنوان توریست یا مهاجر به دبی بروید و با موتور سیکلت تردد کنید، حتماً باید قوانین موتور سواری دبی را بدانید. اداره راه و ترابری دبی به منظور افزایش ایمنی، مقررات ویژه‌ای را برای موتورسواران وضع کرده است. عدم پیروی از مقررات موتور سواری دبی، قطعاً جریمه‌ها و عواقب جبران ناپذیری برای شما خواهد داشت. در این مقاله راهنمای کامل قوانین موتور سواری در دبی را برای افرادی که با آن آشنا نیستند، ارائه می‌کنیم.

سرفصل‌های مقاله

قوانین موتور سواری دبی

  • به هیچ وجه در لاین چپ که به عنوان لاین سبقت شناخته می‌شود موتور سواری نکنید.
  • سرعت مطمئنه و مجاز را رعایت کنید. طبق قوانین موتور سواری دبی، سرعت مجاز برای موتورسیکلت‌ها حداکثر 100 کیلومتر در ساعت است.
  • در حفظ فاصله ایمنی و مجاز از وسیله نقلیه جلویی دقت کنید.
  • به هیچ وجه در بخش پیاده‌رو موتور سواری نکنید.
  • در زمان ترافیک و قفل بودن خیابان برای رد کردن ترافیک بین ماشین‌ها حرکت نکنید.
  • در زمان رانندگی با موتورسیکلت به هیچ وجه از تلفن همراه استفاده نکنید. برای مسیریابی با استفاده از تلفن همراه حین موتورسواری، بهتر است از هولدر موبایل روی موتور خود استفاده کنید.
  • در حین موتور سواری دقت کافی به علائم راهنمایی و رانندگی داشته باشید و به هیچ وجه از چراغ قرمز عبور نکنید.
  • برای دور زدن در دوربرگردان یا تغییر مسیر خود میان لاین‌ها خیابان، حتماً از راهنما استفاده کنید.
  • به طور مرتب موتور خود را برای ایمنی بیشتر چک کنید و ایرادات آن را برطرف کنید.
قوانین موتور سواری در دبی
منبع: Instagram

نکات مهم برای موتورسواری در دبی

یکی از مهم‌ترین قوانین موتور سواری در دبی، استفاده از تجهیزات ایمنی کامل مانند کلاه ایمنی، کفش مناسب و دستکش است. استفاده از این موارد سبب می‌شود تا در زمان بروز حادثه، شخص موتور سوار آسیب کمتری ببیند. همچنین بهتر است در زمان‌های تاریکی و ترافیک که خیابان شلوغ است، لباس‌هایی به تن داشته باشید که نور را از خود منعکس می‌کنند؛ این گونه احتمال آسیب کمتر می‌شود و رانندگان متوجه حضور شما در خیابان می‌شوند.

یکی دیگر از مهم‌ترین قوانینی که سازمان راهداری دبی تعیین کرده این است که افراد در زمانی که حال جسمی و پزشکی مساعدی ندارند، اجازه موتور سواری در دبی را ندارند. شرایط جسمی نامناسب در قوانین موتور سواری دبی شامل استفاده از داروهای خواب آور نیز می‌شود.

شرایط آب و هوایی نیز یکی دیگر از موارد مهم در قوانین موتور سواری دبی است. بهتر است در شرایط آب و هوایی نامساعد که بارش باران وجود دارد، در خیابان موتور سواری نکنید. اما اگر به‌هرحال مجبور شدید در شرایط جوی نامساعد موتورسواری کنید، نکات و مقررات ایمنی را بیشتر رعایت کنید.

یکی دیگر از نکات مهم قوانین موتور سواری دبی این است که در زمان موتور سواری تمام دقت و حواس خود را روی خیابان بگذارید. خصوصاً پیک‌های موتور سوار که در حین موتور سواری به تلفن همراه خود نیاز دارند بهتر است برای استفاده از تلفن همراه خود توقف کامل داشته باشند.

نکات مهم برای موتورسواری در دبی
منبع: Instagram

جریمه عدم رعایت قوانین موتور سواری دبی

رعایت علائم راهنمایی و رانندگی در زمان موتور سواری بسیار مهم است. موتور سواران باید دقت داشته باشند که عدم رعایت این علائم در قوانین موتور سواری دبی، جریمه‌های سنگین تا 1000 درهم و 12 امتیاز منفی در پی خواهد داشت. دقت داشته باشید که موتور سیکلت هر موتور سواری که 24 امتیاز منفی دریافت کنند، توقیف می‌شود.

عدم استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران جریمه 500 درهمی در پی دارد. همچنین استفاده از تلفن همراه در حین موتور سواری که از مهم‌ترین مقررات موتور سواری دبی است، جریمه 400 درهمی در پی خواهد داشت.

جریمه عدم رعایت قوانین موتور سواری دبی​
منبع: سعادت رنت

در آخر

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تردد در دبی استفاده از موتور سیکلت است. اما برای موتورسواری در این شهر باید اطلاعات کاملی درباره قوانین موتور سواری دبی داشته باشید. عدم اطلاع از مقررات موتور سواری دبی سبب می‌شود تا جریمه‌های سنگینی برای شما اعمال شود. برای داشتن اطلاعات کافی در زمینه قوانین موتور سواری در دبی و موتور سواری ایمن، حتماً این مقاله را به دقت مطالعه کنید و هر سؤالی که در این زمینه داشتید با ما به اشتراک بگذارید.

جریمه عدم استفاده از کلاه ایمنی حین موتور سواری در دبی چقدر است؟

جریمه عدم استفاده از کلاه ایمنی حین موتور سواری در دبی 500 درهم است.

اگر میزان امتیاز منفی موتور بیش از 24 امتیاز شود، چه اتفاقی میوفتد؟

اگر میزان امتیاز منفی موتور بیش از 24 امتیاز شود، موتور شما توقیف خواهد شد.

حداکثر سرعت مجاز برای موتور سواری در خیابان‌های دبی چقدر است؟

طبق قوانین مقررات موتور سواری دبی، حداکثر سرعت مجاز برای موتور سواری در خیابان‌های دبی 100 کیلومتر در ساعت است.

جریمه استفاده از تلفن همراه در حین موتور سواری در دبی چقدر است؟

اگر فردی در هنگام موتور سواری از تلفن همراه استفاده کند، جریمه 400 درهمی می‌شود.

297
|
4 دیدگاه دربارهٔ «قوانین موتور سواری در دبی»
  1. تو دبی پیست موتورسواری پیدا می‌شه که با خیال راحت اونجا موتورسواری کنیم؟

    1. مهرانه عابدی

      بله، دبی چندین پیست موتورسواری دارد که برای علاقه‌مندان به موتورسواری و مسابقات موتوری بسیار جذاب هستند. از جمله مهم‌ترین پیست‌های موتورسواری در دبی می‌توان به دبی اتودروم (Dubai Autodrome)، پیست موتورسواری جبل علی (Jebel Ali Racecourse) و پیست کارتینگ دبی (Dubai Kartdrome) اشاره کرد.

    1. سهیلا دوست‌صفت

      سلام. جریمه استفاده از تلفن همراه در زمان موتور سواری در دبی 400 درهم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا