تبدیل گواهینامه موتور سیکلت به بین المللی

تبدیل گواهینامه موتور سیکلت به بین المللی

نویسنده
133

-
زمان مطالعه: 6 دقیقه
نویسنده
133

-
زمان مطالعه: 6 دقیقه
Author picture
نویسنده ویرایشگر
سعادت رنت
هیچ داده ای یافت نشد

برای افرادیکه قصد مهاجرت و یا کار در کشور دیگری را دارند و دارای گواهینامه موتور هستند، تبدیل گواهینامه موتور سیکلت به بین المللی، مهم است. خیلی از مواقع استفاده از موتور سیکلت راه حل بهتر و مناسب‌تری به جای رانندگی با ماشین است. همچنین هزینه خرید و استفاده از موتورسیکلت در خارج از کشور بسیار ارزان‌تر از خرید خودرو بوده و برای کسانیکه به تازگی مهاجرت کرده‌اند می‌تواند راه حل مناسبی باشد. گواهینامه موتورسیکلت ایرانی تنها برای رانندگی در داخل ایران معتبر بوده و برای استفاده از وسایل نقلیه موتوری در خارج، می‌بایست اقدام به تبدیل گواهینامه موتور سیکلت به گواهینامه بین المللی نمایید. در این مقاله به شما مراحل، مزایا و هزینه‌های تبدیل گواهینامه موتور به بین المللی را توضیح می‌دهم، تا با روند آن آشنا شوید.

سرفصل های مقاله

مراحل تبدیل گواهینامه موتور سیکلت به بین المللی

  1. تهییه مدارک مورد نیاز
  2. ثبت نام بصورت حضوری یا مراجعه به سایت جهانگردی و اتومبیل رانی
  3. پرداخت هزینه‌ آن
  4. صدور گواهینامه
تبدیل گواهینامه موتور سیکلت به بین المللی
منبع: سعادت رنت

مرحله اول: تهییه مدارک مورد نیاز برای تبدیل گواهینامه موتور به بین المللی

  • اصل گواهینامه موتورسیکلت با اعتبار حداقل یک ماه و سه روز
  • ارائه یک قطعه عکس 4×3
  • کپی از صفحه اول پاسپورت
  • تکمیل کردن فرم درخواست

مرحله دوم: ثبت نام برای تبدیل گواهینامه موتور سیکلت، بصورت حضوری یا اینترنتی

بعد از تهییه این مدارک می‌توانید از طریق سایت جهانگردی و اتومبیل رانی و یا دفاتر آن، مدارک مورد نیاز را ارائه داده و اقدام به تبدیل گواهینامه موتور سیکلت به بین المللی نمایید. سایت جهانگردی و اتومبیل رانی taci.ir بوده و امکان ثبت نام از طریق این سایت و یا مراجعه به دفاتر جهانگردی و اتومبیل رانی واقع در شهرهای مختلف وجود دارد.

مرحله سوم: پرداخت هزینه تبدیل گواهینامه موتور سیکلت به گواهینامه بین المللی

  • هزینه برای گواهینامه بین المللی یک ساله: در حدود 421.000 تومان
  • هزینه برای گواهینامه بین المللی سه ساله: 1.320.000 تومان

مرحله چهارم: صدور گواهینامه بین المللی موتور سیکلت

در صورتیکه درخواست شما بصورت حضوری برای گواهینامه بین المللی موتور صورت گرفته باشد، ظرف مدت یک ساعت گواهینامه شما صادر می‌شود. اما در صورت درخواست اینترنتی، مدت زمان صدور گواهینامه بین 7 تا 10 روز کاری است.

همه چیز درباره تبدیل گواهینامه موتور سیکلت به بین المللی

تبدیل گواهینامه موتور سیکلت به گواهینامه بین المللی به شما این امکان را می‌دهد تا بصورت قانونی و به راحتی از موتور سیکلت به عنوان یک وسیله حمل و نقل استفاده نمایید. گواهینامه بین المللی موتور دارای اعتبار یک ساله و سه ساله بوده که البته برخی از کشورها مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، مصر، عربستان سعودی، عراق، هند، لبنان، ایرلند، ژاپن، سوریه، چین، قبرس، اردن و نیوزلند، امکان استفاده از گواهینامه بین المللی سه ساله را ندارند. اما برای ورود به کشور جمهوری آذربایجان نیاز است تا درخواست گواهینامه سه ساله را ثبت نمایید.

با وجود اینکه مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی در بسیاری از کشورها یکسان است، اما با این حال نیاز است تا برای رانندگی در هر کشوری، از قوانین و مقررات آن اطلاع کامل داشته باشید. در کنار آن به همراه داشتن اصل گواهینامه موتورسیکلت ایرانی و همچنین گواهینامه بین المللی موتور برای رانندگی در کشور مقصد مورد نیاز است. بویژه کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، دبی و اروپا به همراه داشتن هردو گواهینامه‌ها ضروری است.

خرید موتورسیکلت با توجه به شلوغی و ترافیک در شهرهای بزرگ دنیا و عبور راحت از آن، بسیار رایج است. همچنین امکان خرید و یا اجاره موتور سیکلت بسیار راحت‌تر و آسان‌تر از ماشین بوده و افرادیکه به تازگی مهاجرت کرده‌اند و یا قصد سفر با هزینه‌های کمتر را دارند، خرید و اجاره موتورسیکلت گزینه ایده آلی است. بنابر این تبدیل گواهینامه موتور سیکلت به بین المللی یک امر واجب و ضروری برای موتور سواران است.

پیشنهاد خواندنی:
قوانین موتور سواری در دبی

مدارک تبدیل گواهینامه موتور سیکلت به گواهینامه بین المللی

  • دارا بودن گواهینامه موتور سیکلت معتبر جمهوری اسلامی ایران با اعتبار حداقل یک ماه و سه روز. در صورت نیاز به درخواست گواهینامه بین المللی سه ساله، باید حداقل اعتبار گواهینامه ایران سه سال باشد.
  • ارائه یک قطعه عکس 4×3 تمام رخ
  • ارائه گواهینامه بین المللی قبلی در صورت داشتن
  • تصویر یا کپی صفحه اول گذرنامه
  • تکمیل فرم درخواست گواهینامه
  • پرداخت مبلغ مورد نیاز برای صدور گواهینامه یک ساله یا سه ساله موتور سیکلت

در صورت نقص مدارک و یا رعایت نکردن موارد فوق، منجر به صادر نشدن گواهینامه بین المللی می‌شود. بنابراین نیاز است تا مدارک با دقت ارائه شده و فرم مربوط به اطلاعات شخصی و آدرس، به درستی پر شود.

شما می‌توانید به سه صورت برای تبدیل گواهینامه موتور سیکلت به بین المللی اقدام نمایید که یکی از آنها مراجعه حضوری به دفاتر کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی و دیگری مراجعه به سایت آن است. همچنین از طریق مراجعه به اداره پست و ارسال مدارک مورد نیاز تبدیل گواهینامه موتور سیکلت به گواهینامه بین المللی، می‌توانید نسبت به صدور آن اقدام نمایید.

تبدیل گواهینامه موتور سیکلت به بین المللی
منبع: www.joyelawfirm.com

نکات مهم درباره تبدیل گواهینامه موتور به بین المللی

  • گواهینامه بین المللی موتور سیکلت قابل تمدید نبوده و بعد از پایان اعتبار، باید مجددا برای صدور آن اقدام نمایید.
  • اگر نیاز به اجاره خودرو داشته و یا قصد رانندگی در کشور دیگری را دارید می‌بایست برای گواهینامه بین المللی ماشین بصورت جداگانه اقدام نمایید.
  • موارد ذکر شده در فرم ثبت نام باید با اطلاعات درج شده در گذرنامه فرد عینا مطابقت داشته باشد.
  • کد پستی و نشانی خود را به درستی وارد کرده تا در صورت دریافت گواهینامه بصورت اینترنتی، گواهینامه به راحتی به دست شما برسد.

هزینه تبدیل گواهینامه موتور سیکلت به گواهینامه بین المللی

  • هزینه گواهینامه بین المللی یک ساله موتور سیکلت: 421.000 تومان
  • هزینه گواهینامه بین المللی سه ساله موتور سیکلت: 1.320.000 تومان
تبدیل گواهینامه موتور سیکلت به بین المللی
منبع: instagram

مزایای تبدیل گواهینامه موتور به گواهینامه بین المللی

اگر قصد مهاجرت و یا مسافرت به کشور دیگری را دارید، یکی از راه حل‌های راحت و آسان برای حمل و نقل، اجاره و یا خرید موتور سیکلت است. کرایه و یا خرید موتور به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی در هر بخشی از شهر جا به جا شده و همچنین بدون نگرانی از ترافیک و یا صرف هزینه بالا برای خرید ماشین، در کشور مقصد زندگی نمایید. گواهینامه بین المللی موتور به شما امکان موتورسواری به بیش از 150 کشور را می‌دهد.

اگر امکان موتورسواری را نداشته و قصد دارید تا با هزینه‌های کمتری سفر نمایید، اجاره خودرو می‌تواند یک گزینه ایده آل برای شما باشد. کرایه ماشین در سعادت رنت به افراد، تجربه یک سفر راحت و بی دغدغه را می‌دهد.

این گواهینامه امکان ترجمه رسمی به چندین زبان مختلف را داشته که تردد شما را دارای اعتبار قانونی می‌کند. نداشتن گواهینامه بین المللی باعث شده تا در صورت بروز تصادف، حادثه و یا مشکلات قانونی شما در کشور مقصد، دچار دردسر شده و یا به مشکلات قانونی برخورد نمایید.  

در کل داشتن گواهینامه بین المللی موتور سیکلت یک ابزار ضروری برای کسانی بوده که قصد موتورسواری در کشورهای دیگر را داشته و با داشتن آن می‌توانند به راحتی از موتور استفاده نمایند.

سخن پایانی

از آنجاییکه استفاده از موتورسیکلت یک راه آسان و راحت برای حمل و نقل افراد است، اجازه رانندگی با موتور نیز مهم بوده که با داشتن گواهینامه بین المللی موتور سیکلت امکان‌پذیر است. تبدیل گواهینامه موتور سیکلت به بین المللی بسیار راحت بوده و تنها با ارائه مدارک و پرداخت هزینه‌های آن بصورت حضوری و یا اینترنتی ممکن است. پیشنهاد من به شما این است تا پیش از سفر یا مهاجرت به کشور مورد نظرتان، حتما حدود دو هفته زودتر نسبت به تبدیل گواهینامه موتور سیکلت به گواهینامه بین المللی اقدام نمایید.

آیا امکان صدور گواهینامه بین المللی موتور بصورت آنلاین وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید با مراجعه به سایت جهانگردی و اتومبیل رانی، نسبت به صدور گواهینامه بصورت اینترنتی اقدام نمایید.

گواهینامه بین المللی موتور چند ساله‌اس؟

گواهینامه بین المللی موتور در دو نوع یک ساله و سه ساله صادر شده که باید در هنگام درخواست آن، میزان اعتبار گواهینامه را تعیین کرده و هزینه مربوط به آن را پرداخت نمایید.

هزینه گواهینامه بین المللی موتور چقدره؟

هزینه گواهینامه بین المللی موتور بصورت یکساله 421.000 تومان است و بصورت سه ساله 1.320.000 تومان است.

حداقل مدت اعتبار گواهینامه ایرانی برای صدور گواهینامه بین المللی موتور چقدر باید باشه؟

در صورت درخواست گواهینامه بین المللی موتور برای یکسال، حداقل مدت زمان آن باید 1 ماه و سه روز باشد. برای درخواست گواهینامه بین المللی سه ساله، حداقل مدت اعتبار گواهینامه ایران می‌بایست 3 سال باشد.

133
|
4 دیدگاه دربارهٔ «تبدیل گواهینامه موتور سیکلت به بین المللی»
  1. عبدالحمید

    ممنون از مقاله و وقتی که می‌ذارید🙏🙏

    هزینه گواهینامه بین المللی موتور حضوری با اینترنتیش فرقی نداره؟

    1. رامینا کامیاب راد

      سلام وقت بخیر.
      هزینه گواهینامه بین المللی موتور چه بصورت حضوری و چه بصورت اینترنتی یکسان است.

    1. رامینا کامیاب راد

      سلام وقت بخیر.
      بله در همه شهرها دفاتر داشته و شما می‌توانید از طریق سایت سازمان جهانگردی آدرس دفاتر را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا