هزینه تاکسی در عمان

هزینه تاکسی در عمان آپدیت 2024

نویسنده
399

تعداد بازدیدهای این مقاله

-
زمان مطالعه: 5 دقیقه
نویسنده
399

تعداد بازدیدهای این مقاله

-
زمان مطالعه: 5 دقیقه
Author picture
نویسنده ویرایشگر
سعادت رنت
هیچ داده ای یافت نشد

هزینه تاکسی در عمان در سال 2024 با در نظر گرفتن ۳ فاکتور اصلی، شامل هزینه ورودی اولیه ۱.۵ تا ۲ ریال عمان، هزینه 0.30 تا 0.60 ریال عمان به ازای هر کیلومتر و هزینه‌های اضافی، 4 تا 4.5 ریال عمان به ازای هر یک ساعت انتظار می‌شود.

در ادامه این مقاله می‌توانید، جزئیات و آنچه باید در مورد تعرفه و هزینه تاکسی در عمان بیشتر بدانید؛ مطالعه کنید.

سرفصل های مقاله

قیمت تاکسی در عمان چقدر است؟

هزینه تاکسی در عمان از قیمت پایه 1.5 ریال عمان (فقط برای ورودی تاکسی) شروع می‌شود و به ازای هر 1 کیلومتر مسافت پیموده شده، 0.30 تا 0.60 ریال عمان به هزینه آن اضافه خواهد شد.

همچنین به ازای هر یک ساعت انتظار در ترافیک یا لحظات توقف، هزینه‌ای به مبلغ 4 تا 4.5 ریال عمان به مبلغ کرایه افزوده خواهد شد.

نحوه محاسبه هزینه‌ تاکسی در عمان

قیمت تاکسی در شهرهای عمان: کیلومتر تخمین زده شده * نرخ تاکسی به ازای هر کیلومتر + هزینه ورودی تاکسی + هزینه‌های اضافی مانند انتظار در ترافیک و لحظات توقف.

عوامل موثر بر هزینه تاکسی در عمان

3 عامل اصلی ورودی اولیه تاکسی، عدد تخمین زده شده توسط تاکسی‌متر (کیلومتر مسافت پیموده شده یا زمان صرف شده) و هزینه اضافی زمان انتظار بر قیمت و تعرفه تاکسی در عمان موثر هستند.

هزینه ورودی اولیه تاکسی عمان

ورودی اولیه به هزینه‌ای اطلاق می‌شود که بلافاصله پس از سوار شدن به تاکسی در آغاز سفر محاسبه می‌شود. این هزینه ثابت بوده و بسته به شهر و زمان سفر (روز یا شب) متفاوت است. هزینه ورودی اولیه در طول روز کمتر است. اما هزینه ورودی اولیه و کیلومتر شمار تاکسی در شب، معمولا به دلیل سختی‌های مربوط به رانندگی در شب، حدود 0.1 تا 0.2 ریال عمانی از هزینه روز آن بیشتر خواهد بود.

تاکسی‌متر عمان

هزینه تاکسی در عمان، به‌طور‌عمده از طریق کیلومتر‌‌شمار و بر اساس کیلومتر پیموده‌شده محاسبه می‌شود. در واقع مبلغی بر اساس هر کیلومتر مسافتی که تاکسی طی می‌کند، به هزینه سفر اضافه می‌شود. این هزینه نیز ممکن است بسته به هر شهر عمان و نوع تاکسی متغیر باشد. همچنین برخی تاکسی‌مترها در عمان ممکن است هزینه را بر اساس مدت‌زمان مشغول بودن تاکسی محاسبه کنند.

برخی از تاکسی‌ها از تاکسی‌متر استفاده نمی‌کنند و هزینه‌ها ممکن است به صورت توافقی بین مسافر و راننده تعیین شود.

زمان انتظار تاکسی عمان

اگر تاکسی مجبور به توقف در طول مسیر شود (برای مثال در ترافیک سنگین یا منتظر شدن در جایی)، هزینه‌ای به ازای زمان انتظار به سفر اضافه می‌شود. 

توجه داشته باشید که نرخ‌ها ممکن است به دلیل شرایط اقتصادی و تصمیمات دولتی تغییر کنند.

تاکسی در عمان
منبع: timeoutmuscat

مقایسه قیمت تاکسی در شهرهای مختلف عمان

تفاوت‌های قابل توجهی بین هزینه تاکسی در شهرهای بزرگ عمان مانند مسقط و صلاله با شهرهای کوچکتر آن وجود دارد. هزینه‌ تاکسی در شهرهای کوچک‌تر عمان، کمتر از مسقط و صلاله است. اما به‌طور‌کلی تعرفه‌های تاکسی در مهم‌ترین شهرهای عمان به شرح زیر است:

هزینه تاکسی در مسقط عمان

  • ورودی تاکسی در روز (تعرفه عادی): 1.50 ریال عمان
  • هزینه تاکسی به ازای هر 1 کیلومتر (تعرفه عادی): 0.30 ریال عمان
  • هزینه تاکسی به ازای هر 1 ساعت انتظار (تعرفه عادی): 4.25 ریال عمان

هزینه تاکسی در صلاله عمان

  • ورودی تاکسی در روز (تعرفه عادی): 1.25 ریال عمان
  • هزینه تاکسی به ازای هر 1 کیلومتر (تعرفه عادی): 0.50 ریال عمان
  • هزینه تاکسی به ازای هر 1 ساعت انتظار (تعرفه عادی): 4.50 ریال عمان

هزینه تاکسی در صحار عمان

  • ورودی تاکسی در روز (تعرفه عادی): 1.25 ریال عمان
  • هزینه تاکسی به ازای هر 1 کیلومتر (تعرفه عادی): 0.60 ریال عمان
  • هزینه تاکسی به ازای هر ۱ ساعت انتظار (تعرفه عادی): 4.00 ریال عمان

تعرفه تاکسی عمان در شب، حدود 0.1 تا 0.2 ریال عمانی از تعرفه روز آن بیشتر خواهد شد.

تعرفه تاکسی در عمان؛ شهر مسقط

فاصله بر حسب کیلومتر
تخمين هزینه تاکسی به ریال عمان
3
2.40
4
2.70
5
3.00
6
3.30
9
4.20
12
5.10
15
6.00
18
6.90
21
7.80
24
8.70
27
9.60
30
10.50

در واقع با‌توجه‌به آمار جدول، هزینه کرایه تاکسی در یکی از بهترین و مهم‌ترین شهرهای عمان، یعنی مسقط، به ازای هر 3 کیلومتر، حدود 0.90 ریال عمانی بر هزینه تاکسی اضافه خواهد شد.

مثلا فرض کنید می‌خواهید از هتل مسقط به فرودگاه بروید که مسافت تا مقصد، 5 کیلومتر است. قیمت کل شما 3 تا 3.5 ریال عمانی  معادل 480 تا 580 هزار تومان خواهد شد.

به دلیل بالا بودن هزینه تاکسی در عمان، اغلب افراد برای صرفه‌جویی در هزینه‌های رفت‌و‌آمد خود، اجاره خودرو را ترجیح می‌دهند.

انواع تاکسی‌ در عمان

تاکسی‌های سنتی: این تاکسی‌ها که اغلب به صورت دستی در خیابان‌ها در دسترس هستند یا می‌توان آنها را از پایگاه‌های تاکسی در اختیار داشت. هزینه‌های این نوع تاکسی‌ها ممکن است بر اساس تعرفه‌های ثابت و یا متر محاسبه شود و معمولاً نرخ‌های سنتی را دنبال می‌کنند.

تاکسی‌های آنلاین (مانند Otaxi): برنامه یا اپلیکیشن‌های آنلاین مانند Otaxi و Tasleem امکان رزرو تاکسی از طریق موبایل و به‌صورت آنلاین را فراهم می‌کنند. هزینه‌ تاکسی‌های آنلاین معمولاً پایین‌تر از تاکسی‌های سنتی است و مزیت استفاده از تکنولوژی را به ارمغان می‌آورند، مانند پیش‌بینی هزینه‌ها و پرداخت آنلاین. در کل، هزینه‌ تاکسی‌های آنلاین مانند Otaxi نسبت به تاکسی‌های دیگر، ارزان‌تر، امن و مطمئناً قابل اعتمادتر خواهد بود.

تاکسی‌های لوکس: این نوع تاکسی‌ها به مشتریان خدمات برتر و تجربه‌ای لوکس‌تر ارائه می‌دهند. این تاکسی‌ها معمولاً با خودروهای باکیفیت بالا و امکانات اضافی مانند آب معدنی، اینترنت رایگان و فضای بیشتر برای راحتی ارائه می‌شوند. هزینه‌های این نوع تاکسی‌ها بیشتر از سایر انواع تاکسی در عمان است.

تاکسی‌های مخصوص خانواده: این نوع تاکسی‌ها با تمرکز بر امنیت و راحتی خانواده‌ها طراحی شده‌اند، شامل وسایل نقلیه‌ای با فضای بیشتر برای چمدان‌ها و صندلی‌های کودک هستند. این خدمات، نرخ‌های خاص خود را دارند که بر اساس نیازهای خانواده‌ها تنظیم می‌شود و متغیر است.

به طور کلی، انتخاب تاکسی در عمان بستگی به نیازها، بودجه و ترجیحات فردی شما دارد.

قیمت تاکسی در عمان
منبع: سعادت رنت

جمع‌بندی هزینه تاکسی در عمان

هزینه تاکسی در عمان تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله هزینه ورودی تاکسی، زمان سفر، مسافت طی شده، زمان انتظار و توقف و محل جغرافیایی قرار دارد و از قیمت پایه 1.5 تا 2 ریال عمانی، شروع می‌شود و به ازای هر یک کیلومتر، 0.3 تا 0.6 ریال عمان به آن اضافه خواهد شد. تفاوت‌های قابل توجهی بین هزینه تاکسی در شهرهای بزرگ عمان مانند مسقط و صلاله با شهرهای کوچکتر آن وجود دارد. برای مسافران و ساکنان، آگاهی از این نرخ‌ها و نحوه محاسبه هزینه‌ها می‌تواند به مدیریت بهتر هزینه‌های حمل‌ونقل کمک کند.

هزینه تاکسی در عمان چقدر است؟

هزینه تاکسی در عمان، بر اساس ۳ عامل اصلی، شامل هزینه ورودی اولیه ۱.۵ تا ۲ ریال عمان، هزینه 0.30 تا 0.60 ریال عمان به ازای هر کیلومتر و هزینه‌های اضافی، 4 تا 4.5 ریال عمان به ازای هر یک ساعت انتظار می‌شود.

آیا هزینه تاکسی در شهرهای مختلف عمان، متفاوت است؟

تفاوت‌های قابل توجهی بین هزینه تاکسی در شهرهای بزرگ عمان مانند مسقط و صلاله با شهرهای کوچکتر آن وجود دارد. هزینه‌ تاکسی در شهرهای کوچک‌تر عمان، کمتر از مسقط و صلاله است.

آیا عوارضی بر قیمت و تعرفه تاکسی در عمان تاثیر‌گذار است؟

تا به امروز هیچ عوارضی برای خودروها در مسیرهای کشور عمان اجرا نشده است و از مسیرهای موجود به غیر از کامیون‌ها عوارضی اخذ نمی‌شود، بنابراین بر هزینه تاکسی در عمان تاثیری نخواهند گذاشت.

هزینه تاکسی‌های آنلاین و معمولی در عمان با هم فرق می‌کند؟

هزینه‌ تاکسی‌های آنلاین معمولاً پایین‌تر از سایر تاکسی‌ها در عمان است و همچنین با مشخص کردن مبدا و مقصد، قادر به پیش‌بینی هزینه‌ها و پرداخت آنلاین نیز خواهید بود که یک مزیت است.

399
|
دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا