سفر از دبی به عمان، راه‌ های سفر از دبی به عمان

سفر از دبی به عمان | راه‌های سفر از دبی به عمان

نویسنده
580

تعداد بازدیدهای این مقاله

-
زمان مطالعه: 8 دقیقه
نویسنده
580

تعداد بازدیدهای این مقاله

-
زمان مطالعه: 8 دقیقه
Author picture
نویسنده ویرایشگر
سعادت رنت
هیچ داده ای یافت نشد

سفر از دبی به عمان یکی از محبوب‌ترین سفرها در میان اماراتی‌ها است؛ به‌دلیل نزدیک بودن دو کشور امارات و عمان به هم و همچنین وجود راه زمینی و هوایی بین آن‌ها، راه‌ و روش‌های رفتن از دبی به عمان، متنوع است. کافی است با در نظر گرفتن شرایط خود و اطلاع از زمان و هزینه هر یک، مناسب‌ترین راه و روش را برای سفر خود انتخاب کنید.

در ادامه با بررسی تمامی راه‌های سفر از دبی به عمان و تخمین فاصله زمانی و هزینه هر یک، شما را در انتخاب بهترین راه برای این سفر، راهنمایی می‌کنیم.

سرفصل های مقاله

راه‌های سفر از دبی به عمان

  • سفر از دبی به عمان با هواپیما از طریق پروازهای امارات و فلای دبی
  • سفر از دبی به عمان با ماشین از طریق مرز حتا – الوجاجه
  • سفر از دبی به عمان با اتوبوس از طریق شرکت‌های اتوبوس‌رانی دبی مانند الخنجری
  • سفر دریایی از دبی به عمان از طریق جزیره قشم و بنادر ایران
پیشنهاد خواندنی:
معرفی نقشه عمان

سفر از دبی به عمان با هواپیما

اگر به دنبال سفری راحت از دبی به عمان هستید، پرواز به علت کوتاه بودن زمان در راه بودن و راحت‌تر بودن، بهترین گزینه است. شرکت‌های هواپیمایی مانند فلای دبی، امارات، عمان ایر، اتحاد ایرویز و بسیاری از خطوط هواپیمایی دیگر، از دبی به عمان پرواز دارند که می‌توانید بلیط آن‌ها را برای این سفر تهیه کنید.

زمان پرواز سفر از دبی به عمان با هواپیما

از هر فرودگاهی در امارات از جمله دبی، پرواز به فرودگاه بین‌المللی مسقط، حدود 45 دقیقه تا یک ساعت طول خواهد کشید.

هزینه پرواز سفر از دبی به عمان با هواپیما

امارات و فلای دبی پروازهای رفت‌وبرگشت به دبی و عمان را دارند که به ترتیب هزینه پرواز آن‌ها از حدود 1570 درهم و 1195 درهم شروع می‌شود.

پروازهای اقتصادی از شهرهای دیگر امارات متحده عربی نیز وجود دارد. مثلا هزینه پرواز ایر عربیا از شارجه به عمان، از 782 درهم برای رفت و برگشت شروع می‌شود. حتی گزینه اقتصادی‌تری برای سفر به عمان با هواپیما وجود دارد؛ شما می‌توانید بعد رفتن از دبی به ابوظبی (با ماشین، تاکسی یا اتوبوس)، از طریق پرواز ایرویز با قیمتی معادل حدود 480 درهم، از ابوظبی به عمان پرواز داشته باشید.

سفر از دبی به عمان با اتوبوس
منبع: instagram

سفر از دبی به عمان با ماشین

وجود راه زمینی و جاده از امارات به عمان از چندین پست مرزی، مسیر و بزرگراه، رانندگی با ماشین را برای مسافران خواهان سفر زمینی از دبی به عمان، راحت کرده است. اگر ماشین دارید و دنبال راهی اقتصادی برای سفر از دبی به عمان هستید؛ گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

اگر با رانندگی برای چند ساعت در جاده مشکلی ندارید، این گزینه می‌تواند برای شما کمی راحت‌تر از اتوبوس باشد، در ضمن می‌توانید در مسیر به راحتی توقف کرده و سپس رانندگی کنید؛ در واقع آزادی بیشتری خواهید داشت. در صورت نداشتن خودرو، می‌توانید در دبی خودرو اجاره کنید و با آن به عمان سفر کنید و حتی در عمان هم ماشین در اختیار داشته باشید.

بهترین مسیر زمینی برای سفر از دبی به عمان

بهترین و رایج‌ترین پست مرزی که برای عبور ساکنان امارات باز است، حتا – الوجاجه است. این مرز عبوری به دبی و شارجه برای رفتن به عمان نزدیک‌تر است. همچنین برای ساکنان ابوظبی، پست مرزی مزیاد بهترین گزینه است.

زمان سفر زمینی از دبی به مسقط عمان با ماشین

فاصله دبی تا عمان، حدود 423 کیلومتر است و سفر زمینی از دبی به عمان با ماشین تقریباً حدود 4.5 الی 5 ساعت زمان می‌برد.

هزینه سفر زمینی از دبی به مسقط عمان با ماشین

هزینه سفر زمینی از دبی به مسقط عمان، وابسته به هزینه بنزین صرف شده است. بنابراین اگر بخواهیم هزینه را با‌توجه‌به هزینه بنزین صرف شده، تخمین بزنیم؛ حدود 172.631 تا 249.764 درهم می‌شود.

سفر از دبی به عمان با ماشین
منبع: instagram

سفر از دبی به عمان با اتوبوس

افراد ساکن دبی، می‌توانند از خدمات اتوبوسرانی الخنجری برای سفر از دبی به عمان با اتوبوس استفاده کنند. این سرویس با فعالیت روزانه، خدمات روزانه خود را در ساعت‌های 7 صبح، 3 بعد از ظهر و 21 بعد از ظهر از دفتر حمل‌ونقل الخنجری در دبی ارائه می‌دهد. سفر با اتوبوس از دبی به عمان، ارزان‌ترین روش است.

زمان سفر زمینی از دبی به عمان با اتوبوس

سفر زمینی برای رفتن از دبی به عمان با اتوبوس با‌توجه‌به مسیر و عوامل موثر، حدودا 9 الی 12 ساعت می‌تواند زمان ببرد.

هزینه سفر زمینی از دبی به عمان با اتوبوس

سفر زمینی از دبی به عمان، تقریبا حدود 200 درهم به ازای بلیط رفت‌وبرگشت هزینه دارد و تقریبا هزینه هر بلیط یک طرفه، 109.70 درهم می‌شود. کل هزینه سفر از دبی به عمان با اتوبوس با‌توجه‌به مسیرهای مختلف، حدود 160 تا 290 درهم ممکن است هزینه داشته باشد.

نکته: در مورد مجاز بار، مسافران می توانند تا 23 کیلوگرم چمدان بزرگ و تا 7 کیلوگرم چمدان دستی به همراه داشته باشند.

سفر از دبی به عمان با ماشین
منبع: instagram

رفتن از دبی به عمان با کشتی

برای سفر از دبی به عمان از طریق راه دریایی و کشتی، ابتدا باید از دبی به بندر لنگه در جزیره قشم سفر کنید. برخی شرکت‌های کشتی‌رانی مسیر مستقیم از دبی به بندر لنگه را ارائه می‌دهند. پس از رسیدن به قشم، باید به بندر پهل در همین جزیره بروید. این مسیر با کشتی‌های کوچکتر انجام می‌شود. از بندر پهل قشم، کشتی‌های بزرگتر به بنادر مختلف عمان از جمله صلاله، سواحل ظفار و مسقط ظرف مدت 1.5 ساعت سفر می‌کنند.

مسیرهای اصلی سفر دریایی از دبی به عمان

  • سفر از بندر لنگه ایران به بندر راشد دبی و سپس به بنادر عمان
  • سفر از بندرعباس ایران به شارجه امارات و سپس به دبی و عمان
  • سفر از جزایر کیش و قشم ایران به دبی و بنادر عمان مانند مسقط و صلاله

مقایسه روش‌های رفتن از دبی به عمان

روش سفر
هزینه
زمان سفر
مزایا
معایب
با هواپیما
1195 تا 1570 درهم
45 دقیقه الی 1 ساعت
مستقیم و سریع
هزینه بالا
با اتوبوس
160 تا 290 درهم
9 الی 12 ساعت
ارزان بودن
زمان طولانی سفر
با ماشین
172 تا 250 درهم
4.5 تا 5 ساعت
راحتی و آزادی بیشتر، مقرون‌به‌صرفه
خستگی رانندگی

بهترین روش سفر از دبی به عمان 

بهترین روش سفر از دبی به عمان، پرواز مستقیم از دبی به مسقط است که حدود 45 دقیقه الی 1 ساعت طول می‌کشد و بدون توقف است.

ارزان‌ترین روش سفر از دبی به عمان

ارزان‌ترین روش سفر از دبی به عمان، به وسیله اتوبوس است که تقریبا حدود 200 درهم به ازای بلیط رفت‌وبرگشت هزینه دارد و در کل هزینه آن نسبت به سفر با هواپیما و خودرو ارزان‌تر می‌شود.

سفر از دبی به مسقط عمان (به وسیله اتوبوس و هواپیما)

پس از سوار شدن به اتوبوس خط 102 در دبی که مسیر دهکده جهانی تا ایستگاه مترو سنترپوینت را طی می‌کند، باید در ایستگاه مترو سنترپوینت پیاده شده و سوار مترو خط قرمز (MRed) شوید که هر 10 دقیقه یک بار حرکت می‌کند. مدت زمان سفر با مترو 5 دقیقه است. سپس در ایستگاه مترو ترمینال فرودگاه پیاده شده و بعد به فرودگاه دبی (DXB) خواهید رسید؛ از آنجا خود را با پرواز به مسقط عمان برسانید که حدود 45 دقیقه الی 1 ساعت زمان می‌برد.

  • هزینه‌: 488 تا 918 درهم
  • زمان سفر: 4 ساعت

سفر از دبی به صلاله عمان (به وسیله اتوبوس و هواپیما)

 اتوبوس خط 102 از ایستگاه اتوبوس رشیدیه دروازه 11 در منطقه الرشیدیه دبی به دهکده جهانی 1 در دبی می‌رود. این مسیر حدود 33 دقیقه طول می‌کشد و هر 3 ساعت یک بار انجام می‌شود. از دهکده جهانی 1، می‌توان با مترو خط قرمز (M) به ایستگاه مترو سنترپوینت در الرشیدیه رفت. این مسیر هر 10 دقیقه انجام می‌شود و 5 دقیقه طول می‌کشد. 

از ایستگاه مترو سنترپوینت، با مترو خط قرمز (M) به ایستگاه مترو ترمینال فرودگاه در الطوار می‌رسید. این مسیر نیز هر 10 دقیقه انجام می‌شود. سپس باید تغییر مسیر داد تا به فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB) رسید. پرواز از فرودگاه دبی به فرودگاه بین‌المللی صلاله (SLL) در عمان حدود 1 ساعت و 55 دقیقه طول می‌کشد. از فرودگاه صلاله تا مرکز شهر صلاله می‌توان با تاکسی رفت که حدود 13 دقیقه فاصله دارد. 

  • هزینه: 892.53 تا 1.965 درهم 
  • زمان سفر: حدود 5 ساعت

سفر از دبی به مسقط عمان (با اتوبوس)

مسیر اول: ابتدا باید از دهکده جهانی به ایستگاه اتوبوس یونیون میدان در منطقه الکرامه دبی بروید. این مسیر با اتوبوس خط 103 حدود ۱ ساعت طول می‌کشد. سپس در ایستگاه یونیون میدان باید سوار اتوبوس خط E303 شوید که هر ۲۰ دقیقه یک بار حرکت می‌کند و مدت زمان سفر با آن ۵۰ دقیقه است. این اتوبوس شما را به شارجه می‌رساند. در شارجه باید در ایستگاه اتوبوس الجبیل ۲ پیاده شده و سوار اتوبوسی شوید که به ترمینال الجبیل می‌رود. این مسیر حدود ۹ ساعت و ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و روزی دو بار انجام می‌شود. از ترمینال الجبیل باید سوار اتوبوسی شوید که به العزیبه در مسقط می‌رود. در نهایت در العزیبه باید با تاکسی به مسقط بروید که حدود ۶ دقیقه زمان می‌برد. این مسیر نیازمند 2 بار تعویض اتوبوس است.

  • هزینه: 161.61 تا 246.09 درهم 
  • زمان سفر: حدود 12 ساعت و 15 دقیقه

مسیر دوم: از دهکده جهانی در دبی به ایستگاه اتوبوس الغبیبه 47 در منطقه الکرامه با اتوبوس سفر کنید. این مسیر هر 3 ساعت یک بار انجام می‌شود. در ایستگاه اتوبوس الغبیبه 47 پیاده شوید و به خیابان اتوبوس الغبیبه در منطقه الکرامه بروید. این مسیر با اتوبوس هر 20 دقیقه یک بار انجام می‌شود و 1 ساعت و 45 دقیقه طول می‌کشد. سپس از خیابان اتوبوس الغبیبه به ایستگاه مرکزی اتوبوس العین در شهر العین سفر کنید. این مسیر با اتوبوس یک بار در روز انجام می‌شود و 6 دقیقه طول می‌کشد. بعد از ایستگاه مرکزی اتوبوس العین به ایستگاه اتوبوس البریمی در شهر العین بروید. این مسیر با اتوبوس 4 بار در روز انجام می‌شود و 4 ساعت و 35 دقیقه طول می‌کشد. از ایستگاه اتوبوس البریمی به شهر عزایبه در مسقط تاکسی بگیرید. این مسیر 5.3 کیلومتر است و بنا به درخواست انجام می‌شود. این مسیر نیازمند 3 بار تعویض اتوبوس است.

  • هزینه: 191 تا 290 درهم 
  • زمان سفر: 9 ساعت و 45 دقیقه

بهترین زمان سفر از دبی به عمان

از نظر آب و هوا: بهترین زمان برای سفر از دبی به عمان فصل پاییز (اکتبر تا نوامبر)، زمستان (دسامبر تا فوریه)  بهار (مارس تا می) است. در این فصول هوا معتدل و مناسب گردشگری است. چون تابستان‌ها در عمان گرم و مرطوب است و زمستان‌ها معتدل و خشک است.

از نظر ترافیک و هزینه‌ها: ماه‌های پر تردد برای سفر از دبی به عمان، تابستان در زمان تعطیلات مدارس است. در این ایام ممکن است ترافیک و هزینه‌ها بالاتر باشد. در ماه‌های کم تردد معمولاً ژانویه، فوریه، سپتامبر و اکتبر ممکن است بتوان به قیمت‌های مناسب‌تری بلیط پیدا کرد.

از نظر رویدادها و جشنواره‌ها: جشنواره‌های مهم عمان و دبی، در ژانویه، فوریه، دسامبر، مارس و آوریل می‌تواند انگیزه خوبی برای سفر باشد.

به‌طور کلی، فصول بهار، پاییز و زمستان، گزینه‌های مناسب‌تری برای سفر به دبی و عمان هستند.

رفتن از دبی به عمان بدون ویزا

شهروندان امارات نیاز به ویزا برای سفر به عمان ندارند و می‌توانند با کارت ملی امارات وارد عمان شوند اما شهروندان سایر کشورها ممکن است لازم باشد قبل از سفر به عمان، ویزای عمان را دریافت کنند. 

جمع‌بندی سفر از دبی به عمان

برای سفر از دبی به عمان، راه‌های زیادی وجود دارد؛ از جمله راه هوایی، زمینی و دریایی. انتخاب بهترین راه سفر به عمان بستگی به شرایط و ترجیحات شما دارد. اگر به دنبال راهی ارزان برای این سفر هستید باید گفت که هزینه سفرهای زمینی از دبی به عمان به‌خصوص با اتوبوس، ارزان‌تر است. اگر هم با هزینه مشکلی ندارید و دوست دارید زمان سفرتان کوتاه‌تر باشد و زودتر به مقصد برسید؛ پرواز بهترین انتخاب است.

آیا سفر از دبی به عمان با کشتی امکان‌پذیر است؟

در حال حاضر هیچ مسیر کشتی مستقیم بین امارات و عمان فعال نیست اما با رفتن از دبی به بنادر ایران و قشم می‌توان از طریق دریا با کشتی به عمان سفر کرد.

بهترین روش رفتن از دبی به عمان چیست؟

پرواز هواپیما راحت‌ترین و متداول‌ترین روش رفتن از دبی به عمان است. 

برای سفر از دبی به عمان، ویزا لازم است؟

برای سفر تفریحی از دبی به عمان و اقامت کمتر از 10 روز، نیازی به ویزا نیست.

ارزان‌ترین راه سفر از دبی به عمان چیست؟

سفر با اتوبوس از دبی به عمان، اقتصادی‌ترین روش است. 

فاصله دبی تا عمان چقدر است؟

فاصله بین دبی و عمان 392 کیلومتر است اما مسافت جاده 423 کیلومتر است.

رفتن از دبی به عمان چقدر زمان می‌برد؟

سفر با خودروی شخصی از دبی به عمان، حدود 4.5 ساعت، با هواپیما حدود 1 ساعت و با اتوبوس حدود 9 الی 12 ساعت زمان می‌برد.

آیا برای رفتن از دبی به عمان با خودروی شخصی نیاز به پلاک ترانزیت است؟

اگر با ماشین شخصی از دبی به عمان سفر می‌کنید، نیاز به پلاک ترانزیت ندارید.

580
|
دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا