سفر به آنتالیا

لیست مکان‌های دیدنی آنتالیا 1403

نویسنده
7

تعداد بازدیدهای این مقاله

-
زمان مطالعه: 6 دقیقه
نویسنده
7

تعداد بازدیدهای این مقاله

-
زمان مطالعه: 6 دقیقه
Author picture
نویسنده ویرایشگر
سعادت رنت
هیچ داده ای یافت نشد

بر خلاف تصور اکثر افراد، آنتالیا فقط یک شهر تفریحی و گردشگری نیست. البته که جاهای گردشگری آنتالیا که برای تفریح و خوش‌گذرانی مناسب هستند کم نیست؛ اما جاهای دیدنی تاریخی و فرهنگی زیادی نیز در این شهر قرار دارند. جاهای دیدنی آنتالیا به قدری زیاد هستند که با یکبار سفر نمی‌توانید از همه آن‌ها دیدن کنید. در این مقاله قصد داریم مکان‌های دیدنی آنتالیا را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بیشترین استفاده را از سفر خود به آنتالیا ببرید.

سرفصل های مقاله

جاهای دیدنی آنتالیا کجاست؟

  • کاله ایچی
  • دروازه هادریان
  • آسپندوس
  • اسکله قدیمی بندر آنتالیا
  • مسجد ییولی مناره
  • کسیک مناره یا منار شکسته
  • پرگا
  • آبشارهای دودن
  • پیست اسکی ساکلیکنت
  • تله کابین الیمپوس

کاله ایچی، جاهای دیدنی آنتالیا

قلب تپنده آنتالیا در میان جاهای دیدنی این شهر، کاله ایچی است که بافت قدیمی دارد. کاله ایچی در واقع باقی مانده یک شهر مدرن در دوره سلجوقیان است. تعداد زیادی از قصرهای عثمانی در کاله ایچی بازسازی شده‌اند و می‌توانید با قدم زدن و گشت و گذار در این منطقه تاریخی لذت ببرید. معروف‌ترین خیابان این منطقه خیابان مزیک است که می‌توانید رستوران‌ها، گالری‌های هنری، هتل‌ها و مراکز خرید زیادی را در این خیابان پیدا کنید. از مهم‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا که در کاله ایچی قرار دارند می‌توان به دروازه شهر، برج ساعت، مسجد محمد پاشا و مناره کوتاه اشاره کرد.

کاله ایچی آنتالیا
منبع: Instagram

دروازه هادریان

اگر دلتان می‌خواهد بخشی از تاریخ رومیان و آثار هنری آن‌ها را ببینید، جاهای دیدنی آنتالیا از جمله دروازه هاردیان را از دست ندهید. قدمت دروازه هاردیان که با هادریانوس هم گفته می‌شود به 130 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. علت ساخت این دروازه نیز ورود پادشاه روم باستان به این منطقه بوده است. این دروازه تاریخی از سنگ مرمر ساخته شده است و 3 طاق قوسی و دو طبقه دارد. البته لازم به ذکر است که فقط می‌توانید از 1 طبقه آن دیدن کنید. با بازدید از این دروازه رومیان می‌توانید حس و حال قدم زدن در میان آثار تاریخی ایتالیا را تجربه کنید.

آسپندوس از جاهای دیدنی آنتالیا

آسپندوس یکی دیگر از جاهای دیدنی آنتالیا است که به رومیان مربوط می‌شود. قدمت آمفی تئاتر آسپندوس به قرن 2 میلادی برمی‌گردد. جالب است که بدانید در پشت ساخت آمفی تئاتر آسپندوس یک داستان بسیار جالب قرار دارد. پادشاه روم یک مسابقه برای ساخت این سازه برگزار کرد؛ به این صورت که هر معماری که می‌توانست آمفی تئاتر آسپندوس را بسازد، در نهایت با دختر امپراطور روم ازدواج می‌کرد. هزینه ورودی آسپندوس آنتالیا حدودا نفری 60 لیر است.

آسپندوس آنتالیا
منبع: Instagram

اسکله قدیمی بندر آنتالیا

شهر آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است که مرز ساحلی زیادی با دریای مدیترانه دارد. به همین جهت است که اسکله آنتالیا به یکی از مکان‌های دیدنی آنتالیا و ترکیه تبدیل شده است. آنتالیا از سال‌های دور یکی از شهرهای مهم بندری بوده است و قدمت موج‌شکن‌هایی که در اطراف اسکله آنتالیا قرار دارند به دوران سلجوقیان برمی‌گردد. پیشنهاد من به شما این است که نصف روز سفر خود را در این اسکله بذرانید و ناهار خود را در رستوران‌های اطراف میل کنید.

مسجد ییولی مناره، مکان‌های دیدنی آنتالیا

مسجد ییولی مناره یکی از جاهای دیدنی آنتالیا است که در واقع نماد این شهر است. مسجد ییولی مناره جز قدیمی‌ترین و باستانی‌ترین مساجد شهر آنتالیا است و در سال 1320 ساخته شده است. سازنده این مسجد شخصی به نام علاءالدین کیقباد بوده است و این مسجد با همین اسم هم شهرت دارد. مسجد ییولی مناره مستطیلی شکل است و 6 گنبد دارد.

کسیک مناره یا منار شکسته

بازدید از مکان‌های تاریخی و باستانی به تنهایی برای بسیاری از افراد جذاب نیست؛ اما اگر داستان و ماجرای آن مکان و بنای تاریخی را بدانید، قطعاً بازدید از آن مکان‌ها برای شما جذاب خواهد شد. کسیک مناره یا منار شکسته یکی از همان جاهای دیدنی آنتالیا است که داستان‌های بسیار جالبی داشته است. کسیک مناره در ابتدا به عنوان یک معبد رومی کاربرد داشته است و در قرن 7 میلادی به کلیسا تبدیل شده است. سپس پس از حمله اعراب نیز این کلیسا به مسجدی برای مسلمانان تبدیل شد.

کسیک مناره آنتالیا
منبع: traveloffpath

پرگا از جاهای دیدنی آنتالیا

اگر جز علاقه‌مندان به تاریخ یونان و معماری آن دوره هستید، اصلاً بازدید از پرگا که از جاهای دیدنی آنتالیا است را از دست ندهید. پرگا در واقع یک شهر باستانی مانند تخت جمشید است که معماری باشکوه آن شما را شگفت زده خواهد کرد. پرگا یکی از آثار باقی مانده از دوره امپراتوری هلنی است که شامل ستون‌ها و مجسمه‌های سنگی مختلفی می‌شود. این آثار در واقع به نوعی نشان دنده قدرت و شاهکاری معماری یونان باستان هستند.

آبشارهای دودن

آبشارهای دودن یکی از جاهای گردشگری آنتالیا هستند که برای دوستداران طبیعت بسیار شگفت انگیز و جذاب خواهد بود. اگر به آنتالیا رفته‌اید و به طبیعت و ماجراجویی علاقه‌مند هستید؛ حتماً زمانی از سفر خود را به بازدید از آبشارهای دودن اختصاص دهید. البته آبشارهای دیگری مانند آبشار کورشونلو و ماناوگات نیز در نزدیکی آبشارهای دودن قرار دارند که می‌توانید از آن‌ها هم دیدن کنید.

پیست اسکی ساکلیکنت از جاهای گردشگری آنتالیا

پیست اسکی ساکلیکنت برای کسانی که به ورزش‌های زمستانی علاقه‌مند هستند بسیار مناسب است. پیست اسکی ساکلیکنت یکی از بهترین جاهای دیدنی آنتالیا است که از این شهر حدود 45 کیلومتر فاصله دارد. ارتفاع این پیست از سطح دریا 1850 متر است و بهترین زمان برای بازدید از آن آبان تا اردیبهشت است. میانگین دمای هوا در پیست اسکی ساکلیکنت 5 درجه سانتی گراد است. هزینه ورودی پیست اسکی ساکلیکنت آنتالیا برای یک روز کامل 15 یورو، برای یک ساعت 4 یورو و برای دو ساعت 8 یورو است.

پیست اسکی ساکلیکنت آنتالیا
منبع: Instagram

تله کابین الیمپوس

تله کابین الیمپوس که به آن تله کابین آنتالیا هم گفته می‌شود جز طولانی‌ترین و مرتفع‌ترین تله‌کابین‌ها در جهان است. تله کابین الیمپوس طولی 4 هزار متری و ارتفاعی 2365 متری از سطح دریا دارد. حرکت تله کابین الیمپوس بر فراز کوه‌های تاهتالی انجام می‌شود و گشت و گذار آن حدود 3 ساعت زمان می‌برد. هزینه بلیت تله کابین الیمپوس انتالیا برای بزرگسالان نفری 50 یورو، برای کودکان 3 تا 11 سال نفری 45 یورو و برای کودکان زیر 2 سال رایگان است.

تله کابین الیمپوس آنتالیا
منبع: Instagram

تفریحات آنتالیا ترکیه

  • تجربه گلف کلاسیک
  • اسب سواری
  • سافاری با جیپ
  • پرواز روی آب با پاراسل
  • پاراگلایدر
  • رفتینگ آنتالیا
  • پارک‌های آبی آنتالیا
  • مراکز غواصی آنتالیا

برداشت نهایی

اگر خواستید آنتالیا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید، تصور نکنید که آنتالیا فقط برای تفریحات هیجان انگیز و فعالیت‌های آبی مناسب است. جاهای دیدنی آنتالیا بسیار جذاب و دیدنی هستند که نباید در سفر خود آن‌ها را از دست ندهید. جاهای گردشگری آنتالیا از مکان‌های تاریخی گرفته تا مکان‌های تفریحی کم نیستند و ما در این مقاله سعی کردیم بهترین مکان‌های دیدنی آنتالیا را به شما معرفی کنیم. اگر تجربه بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا را دارید، حتماً تجربیات خودتان را در کامنت‌ها بنویسید.

بهترین جاهای دیدنی آنتالیا کدام‌اند؟

کاله ایچی، آمفی تئاتر آسپندوس، مسجد ییولی مناره، کسیک مناره یا منار شکسته و… از بهترین مکان‌های دیدنی آنتالیا هستند.

کدام فصل بهترین زمان باری سفر به آنتالیا و بازدید از جاهای گردشگری آنتالیا است؟

اواخر فصل بهار و فصل تابستان بهترین زمان باری سفر به آنتالیا و بازدید از جاهای گردشگری آنتالیا هستند.

بهترین تفریحاتی که می‌توانیم در آنتالیا تجربه کنیم کدام‌اند؟

گلف کلاسیک، اسب سواری، سافاری با جیپ، پرواز روی آب با پاراسل، پاراگلایدر، رفتینگ و غواصی از بهترین تفریحاتی هستند که می‌توانیم در آنتالیا تجربه کنیم.

بهترین منطقه تاریخی برای گشت و گذار در میان جاهای دیدنی آنتالیا کجاست؟

کاله ایچی بهترین منطقه تاریخی برای گشت و گذار در میان جاهای دیدنی آنتالیا است؛ زیرا این منطقه بسیاری از مکان‌های دیدنی آنتالیا در خود جای داده است.

7
|
دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا