تاکسی اینترنتی در ترکیه

راهنمای کامل تاکسی آنلاین در ترکیه 2024

نویسنده
44

تعداد بازدیدهای این مقاله

-
زمان مطالعه: 5 دقیقه
نویسنده
44

تعداد بازدیدهای این مقاله

-
زمان مطالعه: 5 دقیقه
Author picture
نویسنده ویرایشگر
سعادت رنت
هیچ داده ای یافت نشد

اگر به عنوان توریست در ترکیه هستید یا قصد دارید به‌زودی به ترکیه سفر کنید، قطعاً باید راهی برای تردد و حمل و نقل خود انتخاب کنید. اغلب توریست‌ها، خصوصاً آن‌هایی که برای بار اول به ترکیه سفر کرده‌اند، استفاده از حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس‌ها را بلد نیستند؛ به همین دلیل ترجیح می‌دهند از تاکسی استفاده کنند. تاکسی‌های سنتی هم گران هستند و هم در هر جایی پیدا نمی‌شوند؛ اما راه حل در چنین شرایطی چیست؟ پاسخ قطعاً استفاده از تاکسی آنلاین در ترکیه است. به همین جهت با ما همراه باشید تا با سیستم تاکسی اینترنتی ترکیه آشنا شوید.

سرفصل های مقاله

تاکسی‌های سنتی یا تاکسی اینترنتی در ترکیه؟

پیش از این که با تاکسی اینترنتی در ترکیه آشنا شوید، بهتر است به این سؤال پاسخ دهیم که چرا باید بجای استفاده از تاکسی‌های سنتی از تاکسی آنلاین در ترکیه استفاده کنیم. به طور کلی یکی از راحت‌ترین روش‌های حمل و نقل در ترکیه، خصوصاً در زمان‌ها و شرایطی که حمل و نقل عمومی در دسترس نیست، استفاده از تاکسی است. نکته منفی درمورد تاکسی‌های سنتی در ترکیه این است که برخی از رانندگان ممکن از توریست بودن شما سو استفاده کنند و هزینه بیشتری را از شما دریافت کنند. در حالی که چنین مشکلی درباره تاکسی اینترنتی ترکیه وجود ندارد.

همچنین شما در هر ساعتی از شبانه روز و در هر مکانی که باشید می‌توانید به راحتی درخواست تاکسی اینترنتی را از طریق اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی در ترکیه ثبت کنید. دیگر نکته مثبت در مورد تاکسی آنلاین در ترکیه این است که شما می‌توانید هزینه را با استفاده از پول نقد نیز پرداخت کنید و اجباری به پرداخت با کارت‌های اعتباری وجود ندارد.

اپلیکیشن تاکسی اینترنتی در ترکیه

  • بی تاکسی (BiTaski)
  • اوبر (Uber)
  • اپلیکیشن IBB Deniz Taksi
  • ایی‌تاکسی (ITAKSI)

بی تاکسی، تاکسی اینترنتی در ترکیه

بی تاکسی (BiTaski) یکی از اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی در ترکیه است که از سال 2013 شروع به کار کرد. بی تاکسی از زمان شروع به فعالیتش تا به الان جز بهترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین در ترکیه بوده است. اما چرا بی تاکسی به این سطح از محبوبیت رسیده است؟ از اولین مزیت‌های بی تاکسی می‌توان به پوشش گسترده در کل ترکیه اشاره کرد؛ به طوری که این اپلیکیشن در اکثر شهرهای بزرگ ترکیه فعال است.

علاوه بر این بی تاکسی قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به سایر اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی ترکیه دارد و تمامی تاکسی‌های این برنامه از تاکسی‌متر استفاده می‌کنند. استفاده از تاکسی‌متر سبب شفافیت در نرخ‌ها می‌شود و هیچ راننده‌ای نمی‌تواند هزینه بیشتری از شما دریافت کند.

تمامی رانندگانی که در بی تاکسی فعالی هستند احراز هوست شده‌اند و به همین ترتیب امنیت مسافران کاملاً تضمین شده است. همچنین بی تاکسی خدمات اضافه‌تر از جابه‌جایی مسافر مانند PatiTaksi دارد. شما می‌توانید با استفاده از این سرویس، حیوانات خانگی و پت‌های خود را همراهتان داشته باشید.

بی تاکسی
منبع: سعادت رنت

اوبر (Uber)

دومین اپلیکیشن محبوب تاکسی اینترنتی در ترکیه پس از بی تاکسی، اوبر است. این اپلیکیشن تاکسی اینترنتی ترکیه فعالیت خود را از سال 2011 شروع کرد و به یکی از بهترین برنامه‌های تاکسی اینترنتی در ترکیه تبدیل شد. اوبر تاکسی‌های بسیار تمیز و جدیدی را به مسافران ارائه می‌کند و امنیت کاملی دارد. تنها نکته منفی درباره اوبر این است که مناطق تحت پوشش آن نسبت به بی تاکسی کمتر است. البته استفاده از اپلیکیشن اوبر بسیار ساده است و تنها کافی است مبدأ و مقصد خود را وارد کنید و سپس یکی از سرویس‌های پیشنهادی اوبر را انتخاب کنید. در ادامه سرویس‌های تاکسی اینترنتی اوبر را بررسی می‌کنیم:

  • Uber X: خودروهای معمولی – ارزان‌ترین قیمت‌ها – مقرون به صرفه
  • Uber Black: خودروهای باکلاس‌تر و تمیزتر – رانندگان حرفه‌ای – قیمت‌های بالاتر
  • Uber SUV: خودروهای شاسی بلند و بزرگ
  • Uber LUX: خودروهای لاکچری و گران قیمت – هزینه بالاتر نسبت به بقیه سرویس‌ها
تاکسی اینترنتی اوبر
منبع: سعادت رنت

IBB Deniz Taksi تاکسی اینترنتی ترکیه

قطعاً نام تاکسی‌های دریایی استانبول را شنیده‌اید. از این تاکسی‌ها برای تردد بین قسمت آسیایی و اروپایی استانبول استفاده می‌شود. اپلیکیشن IBB Deniz Taksi هم مخصوص تاکسی‌های دریایی اینترنتی است. استفاده از این اپلیکیشن نیز مانند سایر برنامه‌های تاکسی اینترنتی در ترکیه است و کافی است مبدأ و مقصد خود را مشخص کنید و پس از مشاهده هزینه، درخواست خود را ثبت کنید. استفاده از این تاکسی اینترنتی ترکیه، راهی سریع و کارآمد برای تردد در استانبول است.

تاکسی اینترنتی IBB Deniz Taksi
منبع: سعادت رنت

ایی‌تاکسی (ITAKSI)

ایی‌تاکسی یکی دیگر از اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی در ترکیه است که تنها در شهر استانبول فعال است. این برنامه تاکسی اینترنتی ترکیه توسط شهرداری استانبول ارائه شده است و مسافران امنیت کاملی در سفر خود دارند. از مزیت‌های ایی‌تاکسی می‌توان به دسترسی آسان و سریع اشاره کرد. استفاده از این برنامه بسیار ساده است و باید مانند سایر برنامه‌ها، مبدأ و مقصد خود را در برنامه مشخص کنید. قیمت تاکسی اینترنتی ایی‌تاکسی بسیار مناسب و معقول است و می‌توانید هزینه آن را با استانبول کارت پرداخت کنید.

ایی‌تاکسی
منبع: سعادت رنت

اوبر یا بی تاکسی؛ کدام بهتر است؟

باوجوداینکه اپلیکیشن‌های زیادی در زمینه تاکسی اینترنتی در ترکیه فعال هستند؛ اما اکثر توریست‌ها برای جابه‌جایی با تاکسی اینترنتی ترکیه، اپلیکیشن‌ها اوبر یا بی تاکسی را انتخاب می‌کنند. اگر میان این دو اپلیکیشن تاکسی آنلاین در ترکیه تردید دارید، در ادامه با مقایسه این دو برنامه می‌توانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

  • هزینه و قیمت بی تاکسی از اوبر کمتر است.
  • طبق نظرات مردم بومی ترکیه، بی تاکسی از اوبر امن‌تر است.
  • پرداخت هزینه تاکسی با استفاده پول نقد در بی تاکسی امکان پذیر است.

برداشت آخر

میزان استفاده از تاکسی اینترنتی در ترکیه در سال‌ها اخیر افزایش زیادی داشته است. با توجه به گران قیمت بودن تاکسی‌ها سنتی و عدم دسترسی همیشگی به آن‌ها، بسیاری از توریست‌ها از تاکسی آنلاین در ترکیه استفاده می‌کنند. اکثر شهرهای ترکیه به تاکسی اینترنتی دسترسی دارند و می‌توانید از این خدمات استفاده کنید. در این مقاله انواع مختلف اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی ترکیه را مورد بررسی قرار دادیم. شما با مطالعه این مقاله می‌توانید بهترین تاکسی اینترنتی در ترکیه را با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید. اگر پرسشی درباره تاکسی اینترنتی ترکیه دارید، آن را با ما در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید تا سریعاً به آن پاسخ دهیم.

چگونه می‌توانم از تاکسی اینترنتی در ترکیه استفاده کنم؟

برای استفاده از تاکسی اینترنتی ترکیه می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی مانند بی تاکسی، اوبر، کاپیدان کاپیا و… استفاده کنید.

آیا استفاده از تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه امن است؟

بله، هویت تمامی راننده‌هایی که در اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی ترکیه فعالیت می‌کنند تأیید شده است و امنیت مسافران در این تاکسی‌های اینترنتی تضمین شده است.

تاکسی‌های اینترنتی در کدام شهرهای ترکیه فعال و قابل استفاده هستند؟

تاکسی‌های اینترنتی در اکثر شرهای بزرگ ترکیه مانند استانبول، آنکارا، ازمیر، کوش آداسی و… فعال و قابل استفاده هستند.

کدام تاکسی اینترنتی بیشترین پوشش را در ترکیه دارد؟

بی تاکسی یکی از بهترین اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی در ترکیه است که بیشترین پوشش را در ترکیه دارد.

44
|
دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا