هزینه سفر به آنتالیا

هزینه سفر به آنتالیا ترکیه 1403 چقدر است؟

نویسنده
17

تعداد بازدیدهای این مقاله

-
زمان مطالعه: 7 دقیقه
نویسنده
17

تعداد بازدیدهای این مقاله

-
زمان مطالعه: 7 دقیقه
Author picture
نویسنده ویرایشگر
سعادت رنت
هیچ داده ای یافت نشد

هزینه سفر به آنتالیا چقدر است؟ در چند سال اخیر تعداد توریست‌های ایرانی که به ترکیه و آنتالیا سفر می‌کنند بسیار زیاد شده است. بسیاری از توریست‌ها آنتالیا را برای تفریحات هیجان انگیزی که دارد برای مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. هزینه سفر به آنتالیا ترکیه نیز یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های توریست‌هایی است که قصد سفر به این شهر را دارند. هزینه مسافرت آنتالیا به عوامل مختلفی بستگی دارد. از زمان سفر و مدت اقامت گرفته تا نوع تفریحات و هتلی که انتخاب می‌کنید می‌توانند روی هزینه سفر به آنتالیا تأثیرگذار باشند.

سرفصل های مقاله

زمان سفر به آنتالیا

قطعاً یکی از اولین عوامل تأثیرگذار بر هزینه سفر به آنتالیا، زمان سفر شماست. آنتالیا یک شهر ساحلی با تفریحات ابی است و به همین دلیل نیز تعداد توریست‌های در فصول گرم سال مانند تابستان زیاد می‌شود. آب و هوای شهر آنتالیا در فصل تابستان گرم و آفتابی است و بهترین زمان برای تجربه تفریحات ابی محسوب می‌شود. به این ترتیب نیز قطعاً هزینه مسافرت آنتالیا در فصول گرم سال بالا است.

اما اگر دنبال ارزان‌ترین زمان سفر به آنتالیا هستید، بهتر از فصل زمستان را انتخاب کنید. آب و هوای آنتالیا در فصل زمستان در حالت معتدل‌تر و خنک‌تری قرار دارد. به همین علت نیز تعداد توریست‌هایی که به آنتالیا سفر می‌کنند در این فصل کمتر است. طبیعتاً به دنبال کم شدن تعداد توریست‌ها هم قیمت پروازها و هتل‌ها و در نتیجه هزینه سفر به آنتالیا ترکیه کاهش میابد.

انتخاب نوع سفر به آنتالیا (هوایی یا زمینی)

  • سفر با هواپیما
  • سفر زمینی با اتوبوس
  • سفر زمینی با ماشین شخصی

سفر با هواپیما

اگر قصد ندارید با استفاده ازت ور به آنتالیا سفر کنید، قطعاً اولین قدم برای شروع سفر رزرو بلیت پرواز است. آسان‌ترین و بهترین روش برای سفر به آنتالیا سفر با هواپیما است و البته قطعاً هزینه سفر به آنتالیا با هواپیما کمی افزایش پیدا می‌کند؛ اما راحتی این روش نسبت به هزینه آن منطقی است. هزینه بلیت هواپیما نیز در سفر به آنتالیا به کلاس پروازی و نوع ایرلاینی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. محدوده قیمت بلیت تهران به آنتالیا از 10 تا 60 میلیون تومان است که پروازهای ارزان‌تر مربوط به ایرلاین‌های داخلی و پروازهای گران‌تر مربوط به ایرلاین‌های خارجی مانند ترکیش ایر است.

سفر هوایی به آنتالیا
منبع: سعادت رنت

سفر زمینی با اتوبوس

  • قیمت بلیت اتوبوس تهران – آنکارا: شروع از 2 میلیون تومان
  • قیمت بلیت اتوبوس آنکارا – آنتالیا: شروع از 440 لیر
  • قیمت بلیت اتوبوس استانبول – آنتالیا: حدود 730 لیر
سفر زمینی به آنتالیا
منبع: سعادت رنت

سفر زمینی با ماشین شخصی

یکی از روش‌هایی که کمتر افرادی برای سفر به آنتالیا استفاده می‌کنند، سفر با ماشین شخصی است. در این نوع سفر هزینه‌های شما متفاوت خواهد بود. از هزینه سفر به آنتالیا با ماشین شخصی می‌توان به هزینه گواهینامه بین‌المللی، برچسب CD و IR، پلاک بین‌المللی، کارت مالکیت خودرو، کاپوتاژ و مجوز خروج از کشور، بیمه ماشین و هزینه بنزین اشاره کرد. هزینه تمامی این موارد با توجه به زمان سفر شما متفاوت است.

هزینه هتل در آنتالیا

یکی دیگر از موارد بسیار مهم که بر هزینه سفر به آنتالیا بسیار مؤثر است، هزینه هتل است. هزینه هتل در آنتالیا بسته به تعداد ستاره‌های هتل انتخابی شما و خدماتی که هتل ارائه می‌دهد متفاوت است.

هزینه هتل در آنتالیا
منبع: سعادت رنت

هزینه هتل‌های 2 ستاره آنتالیا

هتل‌های دو ستاره ضعیف‌ترین و ارزان‌ترین هتل‌هایی هستند که می‌توانید در آنتالیا پیدا کنید. قیمت این هتل‌ها به دلیل امکانات و خدمات کمی که به مسافران ارائه می‌کنند پایین است. به طور کلی اقامت در هتل‌های 2 ستاره به درد کسانی می‌خورد که دنبال کاهش هزینه سفر به آنتالیا هستند و صرفاً مکانی برای خواب در طول سفر می‌خواهند. اگر قصد دارید هزینه مسافرت آنتالیا را تا حد ممکن کاهش دهید و خدمات هتلی که گرفته‌اید برایتان اهمیتی ندارد، می‌توانید هتل‌های 2 ستاره را برای اقامت انتخاب کنید.

هزینه هتل‌های 3 ستاره آنتالیا

اگر بودجه مشخصی را برای سفر خود به آنتالیا مشخص کرده‌اید و نمی‌خواهید هزینه سفر به آنتالیا از بودجه شما بیشتر شود، باید کاملاً اقتصادی سفر کنید. هتل‌های 3 ستاره آنتالیا برای داشتن یک سفر اقتصادی به آنتالیا و اقامت در هتلی با استانداردهای یک هتل معمولی، مناسب هستند. هتل‌های 3 ستاره زیاید در آنتالیا هستند که خدمات تقریباً خوبی ارائه می‌کنند و می‌توانند به شما در داشتن یک سفر اقتصادی و مدیریت هزینه سفر به آنتالیا ترکیه کمک کنند. هزینه اقامت در هتل‌های 3 ستاره آنتالیا از شبی 4 میلیون تومان شروع می‌شود.

هزینه هتل‌های 4 ستاره آنتالیا

هتل‌های 4 ستاره در واقع همان هتل‌های 5 ستاره هستند که فقط خدمات رفاهی انها یک درجه از هتل‌های 5 ستاره کمتر است. به همین علت نیز هزینه اقامت در هتل‌های 4 ستاره آنتالیا کمی ارزان‌تر از هتل‌های 5 ستاره است. اقامت در هتل‌های 4 ستاره آنتالیا برای افرادی مناسب است که می‌خواهند خدماتی در حد هتل‌های 5 ستاره دریافت کنند، اما هزینه خیلی زیادی هم پرداخت نکنند. اقامت در هتل‌های 4 ستاره آنتالیا به شما کمک می‌کند تا بقیه هزینه سفر به آنتالیا را کاهش دهید؛ زیرا بسیاری از این هتل‌ها امکانات رفاهی و تفریحی بسیار متفاوتی در اختیار مسافران قرار می‌دهند. هزینه اقامت در هتل‌های 4 ستاره آنتالیا از شبی 6 میلیون تومان شروع می‌شود.

هزینه هتل‌های 5 ستاره آنتالیا

اگر بودجه شما برای هزینه سفر به آنتالیا محدود نیست و می‌خواهید یک سفر بی نقص به این شهر داشته باشید، قطعاً یکی از هتل‌های 5 ستاره آنتالیا را برای خود انتخاب کنید. جالب است که بدانید اکثر هتل‌های 5 ستاره و البته برخی از هتل‌های 4 ستاره آنتالیا، خدمات all و uall را به مسافران خود ارائه می‌کنند. مزیت این خدمات این است که شما می‌توانید به صورت رایگان و نامحدود از وعده‌های غذایی، نوشیدنی‌ها و تفریحات این هتل‌ها استفاده کنید و هزینه اضافی دیگری به‌جز هزینه اقامت خود پرداخت نکنید. هزینه اقامت در هتل‌های 5 ستاره آنتالیا از شبی 12 میلیون تومان شروع می‌شود.

هزینه حمل و نقل در آنتالیا

هزینه حمل و نقل یکی از عوامل مؤثر بر هزینه سفر به آنتالیاست. اینکه هزینه حمل و نقل در آنتالیا چقدر برای شما تمام شوید، کاملاً بستگی به انتخاب‌ها شما دارد. تاکسی یکی از راحت‌ترین وسایل حمل و نقل در آنتالیا است. هزینه هر بار تردد با تاکسی در آنتالیا حدود 50 تا 150 لیر است که ممکن است برای برخی از توریست‌ها بالا باشد.

اگر بودجه کمی برای هزینه سفر به آنتالیا دارید توصیه می‌کنم بودجه خود را برای موارد مهم‌تری مثل هتل و تفریحات صرف کنید و برای تردد در آنتالیا از وسایل حمل و نقل عمومی که ارزان‌تر هستند استفاده کنید. اتوبوس از بهترین گزینه‌ها در حمل و نقل عمومی آنتالیا است که قیمت بلیت آن 20 لیر است.

اگر هم دنبال گزینه‌ای می‌گردید که هم‌زمان مقرون به صرفه و راحت باشد، پیشنهاد من به شما اجاره ماشین در آنتالیا است. شما می‌توانید انواع خودروهای روز دنیا را از سعادت رنت با قیمت بسیار مناسب اجاره کنید و یک سفر راحت را سپری کنید.

هزینه غذا و رستوران در آنتالیا

  • هزینه یک وعده غذا در رستوران معمولی در آنتالیا: 50 تا 150 لیر
  • هزینه یک وعده غذا در رستوران متوسط در آنتالیا: 150 تا 300 لیر
  • هزینه یک وعده غذا در رستوران خوب در آنتالیا: 200 تا 500 لیر
  • هزینه یک وعده چیزبرگر در رستوران‌های زنجیره‌ای مثل مک دونالد: 70 تا 150 لیر
هزینه غذا در آنتالیا
منبع: سعادت رنت

هزینه تفریحات در آنتالیا

  • قیمت آفرود در آنتالیا: 35 یورو
  • هزینه تور رفتینگ در آنتالیا: 18 یورو
  • قیمت غواصی در دریا: 25 یورو
  • هزینه کشتی‌سواری در آنتالیا: 25 یورو
  • هزینه شنا با دلفین‌ها: 100 یورو
  • قیمت تور جیپ سافاری: 30 یورو

هزینه خرید و سوغاتی در آنتالیا

اگر دلتان می‌خواهد برای دوستان و افراد خانواده خود سوغاتی از آنتالیا بخرید، باید بخشی از بودجه هزینه سفر به آنتالیا را به خرید سوغاتی اختصاص دهید. از سوغاتی‌های شهر آنتالیا می‌توان به ظروف مسی، راحت‌الحلقوم، فرش و گلیم اصیل ترکی، باقلوا ترک، قهوه ترک، ظروف سفالی و سرامیکی، محصولاتی از جنس چرم، طلا و زیورآلات، ادویه‌های خوشمزه ترکی، آجیل و خشکبار ترکی و صنایع دستی ترکی اشاره کرد. اگر می‌خواهید هزینه معقولی برای خرید سوغاتی در آنتالیا صرف کنید، باید حتماً مراکز خرید و بازارهای مناسب برای خرید سوغاتی را بشناسید.

سوغات آنتالیا را از کجا بخریم؟

نام بازار
آدرس
ساعات کاری
بازار جمهوریت
منطقه مراد پاشا، خیابان کاظم اوزالپ، خیابان جمهوریت
همه روزه از ساعت 9 تا 22
شنبه‌بازار آنتالیا
اسکی لارا، تکلی اوغلو، جومارتسی بازار
همه روزه از ساعت 10 تا قبل از غروب آفتاب
بازار فرش لیدیا سوزانی
منطقه حساب چی، بارباروس ماه، بازار فرش لیدیا سوزانی
همه روزه از ساعت 10 تا 18
بازار محله کارچی
محله کالچی
همه روزه از ساعت 10 تا قبل از غروب آفتاب
بازار قدیمی آنتالیا
بخش قدیمی شهر آنتالیا، در کنار برج ساعت
همه روزه از 10 صبح تا قبل غروب آفتاب

برداشت آخر

هزینه سفر به آنتالیا از دید اکثر افراد بالا است و به همین دلیل ترجیح می‌دهند آنتالیا را برای مقصد سفر خود انتخاب نکنند. اما باید دقت داشته باشید که شما می‌توانید با شناخت عوامل مؤثر بر هزینه سفر به آنتالیا ترکیه، با بودجه متوسط و محدود هم به آنتالیا سفر کنید. در این مقاله تمامی عواملی که رو هزینه مسافرت آنتالیا تأثیر می‌گذارند را بررسی کردیم. اگر شما هم تجربه و پیشنهادی درباره هزینه سفر به آنتالیا دارید، حتماً با مخاطبان ما به اشتراک بگذارید.

بهترین زمان برای کاهش هزینه سفر به آنتالیا چه زمانی است؟

بهترین زمان برای کاهش هزینه مسافرت آنتالیا فصل زمستان و پس از آن فصل پاییز است. در این فصول تعداد گردشگران در کمترین حالت است و هزینه پروازها، هتل‌ها و… کاهش میابد.

فرق هتل‌های آل و یوآل با سایر هتل‌ها چیست؟

هتل‌های آل و یوآل اغلب هتل‌های 4 و 5 ستاره‌ای هستند که علاوه بر خدمات اقامت، تمامی وعده‌های غذایی و نوشیدنی‌ها برای شما رایگان است.

هزینه یک وعده غذا در یک رستوران متوسط در آنتالیا چقدر است؟

هزینه یک وعده غذا در یک رستوران متوسط در آنتالیا حدود 150 تا 300 لیر است.

به‌صرفه‌ترین و ارزان‌ترین وسیله حمل‌ونقل در آنتالیا چیست؟

به‌صرفه‌ترین و ارزان‌ترین وسیله حمل‌ونقل در آنتالیا اتوبوس است و برای افرادی مناسب است که قصد دارند هزینه سفر به آنتالیا را کاهش دهند.

17
|
دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا