راهنمای سفر به باتومی

سفر به باتومی | راهنمای کامل از مسافرت به باتومی

نویسنده
5

تعداد بازدیدهای این مقاله

-
زمان مطالعه: 9 دقیقه
نویسنده
5

تعداد بازدیدهای این مقاله

-
زمان مطالعه: 9 دقیقه
Author picture
نویسنده ویرایشگر
سعادت رنت
هیچ داده ای یافت نشد

باتومی یکی از مقاصد پرطرفدار برای مسافرت خصوصاً برای ایرانیان است. در راهنمای سفر به باتومی قصد داریم اطلاعات کاملی درباره شهر باتومی، روش‌های سفر به باتومی گرجستان، بهترین زمان سفر و… ارائه کنیم. این راهنما به شما تمامی توریست‌های که قصد مسافرت به باتومی را دارند کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن به نکات مهم و کاربردی قبل از سفر آگاه شوند و سفر خوشی را تجربه کنند.

سرفصل های مقاله

معرفی باتومی

اولین سؤالی که ذهن توریست‌ها را درباره سفر به باتومی درگیر می‌کند این است که سفر به این شهر مناسب خانواده‌هاست یا بیشتر به درد زوج‌ها می‌خورد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که جواب قطعی برای این پرسش وجود ندارد؛ زیرا باتومی شهری زنده و شب‌زنده‌دار است که می‌توانید در آن خوش بگذرانید و هم تاریخ و فرهنگ غنی دارد که به درد مسافرت‌های خانوادگی می‌خورد. 

جاهای دیدنی باتومی
منبع: Instagram

اگر هم از شلوغی شهر و کار خسته شده‌اید و قصد دارید چند روزی را برای کسب آرامش سپری کنید، مسافرت به باتومی گزینه بسیار ایده‌آلی است. از مهم‌ترین نکات مثبت سفر به باتومی می‌توان به بدون ویزا بودن برای ایرانی‌ها اشاره کرد. باتومی در گرجستان قرار دارد و کشور گرجستان از معدود کشورهایی است که ایرانیان برای سفر به آن به ویزا نیاز ندارند. شما می‌توانید به راحتی و در هرزمانی که دلتان خواست به این شهر سفر کنید.

جاهای دیدنی باتومی
منبع: Instagram

آب و هوای باتومی

باتومی یکی از شهرهای ساحلی و مرطوب گرجستان است که در اکثر مواقع سال بارانی است. البته باران‌های باتومی کاملاً ملایم هستند و لازم نیست که نگران سیل‌های شدید باشید. آب‌وهوای باتومی شرجی است و این میزان رطوبت در تابستان به اوج خودش می‌رسد؛ اما لازم نیست نگران باشید زیرا این میزان رطوبت کاملاً قابل تحمل است و شما را آزار نمی‌دهد.

آب‌ و هوای باتومی
منبع: سعادت رنت

بهترین زمان سفر به باتومی

با توجه به آب و هوای باتومی بهترین زمان سفر به این شهر از اواسط فصل بهار تا اوایل فصل پاییز است. در ماه‌های اردیبهشت تا مهر آب و هوای باتومی کاملاً معتدل است و برای انواع تفریحات و گشت و گذارها مناسب است. اگر قصد دارید تفریحات آبی را در باتومی تجربه کنید و لذت ببرید، بهتر است ماه‌های تیر و مرداد را برای سفر به باتومی انتخاب کنید.

مدارک سفر به باتومی

همان‌گونه که پیش‌تر گفتیم شهر باتومی در کشور گرجستان قرار دارد. برای سفر به باتومی گرجستان با پاسپورت ایران نیازی به گرفتن ویزا نیست و می‌توانید بدون ویزا برای حداکثر 45 روز اقامت داشته باشید. سایر مدارک لازم برای سفر به باتومی به شرح زیر است:

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • بلیت رفت و برگشت
  • ارائه مدارک رزرو هتل به مقامات مرزی
  • بیمه مسافرتی

هزینه سفر به باتومی

هزینه سفر به باتومی در سال 1403 به عوامل مختلفی وابسته است. از جمله این عوامل می‌توان به تور انتخابی، تعداد ستاره های هتل، تفریحات و… بستگی دارد. اما به طور کلی هزینه سفر به باتومی از نفری 23 میلیون تومان شروع می‌شود

اقامت در باتومی

یکی دیگر از مسائلی که باید قبل از سفر به باتومی به آن رسیدگی کنید، مسئله اقامت و رزرو هتل در باتومی است. هتل‌های متنوعی از ارزان و اقتصادی گرفته تا لاکچری در باتومی هستند که می‌توانید برای اقامت انتخاب کنید. به صورت کلی میانگین قیمت هتل‌ها در باتومی از شبی 1 میلیون تومان برای 2 نفر شروع می‌شود.

بهترین هتل‌های باتومی

نام هتل
تعداد ستاره
آدرس
شروع قیمت هر شب
هتل رویال جورجیا باتومی
3 ستاره
باتومی، بزرگراه فرودگاه
از 3.2 میلیون تومان
هتل اسکای این باتومی
3 ستاره
باتومی، خیابان کوبالادزه
از 5 میلیون تومان
هتل تانگرین باتومی
4 ستاره
باتومی، خیابان کوبالدزه
از 5.2 میلیون تومان
هتل لندن باتومی
4 ستاره
باتومی، خیابان گئورگی مازنیاشویلی
از 4.2 میلیون تومان
هتل ایفوریا باتومی
4 ستاره
باتومی، خیابان لخ و ماریا کاژینسکی 1
از 9.2 میلیون تومان
هتل رادیسون بلو باتومی
5 ستاره
باتومی، خیابان نینوشویلی
از 12.2 میلیون تومان
هتل اسکای تاور باتومی
5 ستاره
باتومی، خیابان شریف خیمشیاشویلی
از 7.1 میلیون تومان
هتل جی آر دبلیو ولموند باتومی
5 ستاره
باتومی، خیابان شاوشتی
از 8.5 میلیون تومان
هتل گرند گلوریا باتومی
5 ستاره
باتومی، خیابان شریف خیمشیاشویلی
از 10.5 میلیون تومان
هتل کولوسئوم باتومی
5 ستاره
باتومی، خیابان شریف خیمشیاشویلی
از 7.2 میلیون تومان
هتل گرند بلاجیو باتومی
5 ستاره
باتومی، خیابان لخ و ماریا کاژینسکی 3
از 9.2 میلیون تومان

نحوه سفر به باتومی

  • سفر هوایی به باتومی
  • سفر به باتومی با ماشین شخصی
  • مسافرت به باتومی با قطار
  • سفر به باتومی با اتوبوس

سفر هوایی به باتومی

یکی از آسان‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای سفر به باتومی، سفر هوایی است. سفر هوایی از بقیه روش‌های مانند سفر زمینی بسیار راحت‌تر و در دسترس تر است. سریع‌ترین روش برای دسترسی و سفر به باتومی گرجستان سفر هوایی است و پرواز شما در فرودگاه بین‌المللی باتومی به زمین خواهد نشست. تنها عیب سفر هوایی به باتومی این است که هزینه آن از سایر روش‌ها بالاتر است. به این ترتیب اگر محدودیت بودجه ندارید و می‌خواهید سفر راحتی تجربه کنید، سفر هوایی بهترین گزینه برای شماست.

سفر هوایی به باتومی
منبع: Instagram

سفر به باتومی با ماشین شخصی

اگر می‌خواهید هزینه سفر به باتومی برای شما کمتر بیفتد، می‌توانید با ماشین شخصی خود به باتومی سفر کنید. برای مسافرت به باتومی با ماشین شخصی به یک‌سری مدارک مانند گواهینامه بین‌المللی، برچسب CD و IR، پلاک بین‌المللی، کاپوتاژ، کارت مالکیت خودرو و بیمه ماشین نیاز دارید. البته گرجستان با ایران هم مرز نیست و برای سفر به باتومی گرجستان باید ابتدا از ترکیه یا ارمنستان عبور کنید. نکته قابل توجه در سفر به باتومی گرجستان با ماشین شخصی این است که باید هزینه بنزین در گرجستان را در نظر بگیرید.

سفر زمینی به باتومی
منبع: Instagram

سفر به باتومی با قطار

یکی دیگر از روش‌های مسافرت به باتومی استفاده از قطار است. اما مسافران و توریست‌های ایرانی نمی‌توانند به صورت مستقیم از ایران با استفاده از قطار به باتومی سفر کنند. برای سفر به باتومی با قطار ابتدا باید به یکی از کشورهای ترکیه، ارمنستان و آذربایجان بروید و سپس ازآنجا با قطار به باتومی گرجستان بروید.

سفر به باتومی با قطار
منبع: Instagram

سفر به باتومی با اتوبوس

از دیگر روش‌های راحت و ساده که هزینه کمتری از سفر هوایی دارد، سفر به باتومی با اتوبوس است. برای سفر به این شهر با اتوبوس باید به تهران و ترمینال بیهقی یا غرب تهران بروید. اتوبوس‌هایی که به مقصد باتومی حرکت می‌کنند، در شهر تبریز نیز توفقی دارند؛ به این ترتیب شما می‌توانید از تبریز هم به باتومی سفر کنید.

سفر به باتومی با اتوبوس
منبع: Instagram

جاهای دیدنی باتومی

  • بلوار باتومی
  • مجسمه عشق
  • تله کابین آرگو
  • کلیسای جامع مادر مقدس باتومی

بلوار باتومی

یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی باتومی که نباید در سفر به باتومی آن را از دست بدهید، بلوار باتومی است. ساخت این بلوار در سال 1881 میلادی شروع شده بود و در امتداد ساحل باتومی قرار دارد. طول این بلوار حدود 7 کیلومتر است و امروزه به یک پارک ساحلی تبدیل شده است. اگر اهل پیاده روی هستید، این پارک یکی از بهترین گزینه‌ها برای گشت و گذار رایگان است.

بلوار باتومی
منبع: Instagram

مجسمه عشق

مجسمه علی و نینو که به آن مجسمه عشق نیز گفته می‌شود یکی از شاهکارهای معماری و مهندسی در باتومی است. مجسمه عشق باتومی یکی از خاص‌ترین و مشهورترین مکان‌های دیدنی است که باید در سفر به باتومی آن را ببینید. این مجسمه در واقع نوعی نماد عشق جاودان و همیشگی است. ساخت مجسمه عشق توسط یک هنرمند اهل گرجستان به نام تامارا کوزیتزاده انجام شده است. چیزی که این مجسمه را جالب می‌کند این است که این مجسمه‌ها همیشه در حال حرکت هستند و به طرف یکدیگر میایند. سپس با یکدیگر ادغام می‌شوند و مجدد از یکدیگر دور می‌شوند.

مجسمه عشق باتومی

تله کابین آرگو

تله کابین آرگو یکی از جاهای دیدنی باتومی است و اگر به ارتفاع علاقه دارید، حتماً از این جاذبه دیدن کنید. تله کابین آرگو از سطح دریا حدود 250 متر فاصله دارند و می‌توانید شهر باتومی را از بالا به راحتی تماشا کنید. چشم انداز دریای سیاه و شهر باتومی از ارتفاع 250 متری بسیار جذاب است. هزینه بلیت تله کابین آرگو به ازای هر بزرگسال 15 لاری، به ازای هر کودک 5 تا 12 سال 5 لاری و برای کودکان زیر 5 سال رایگان است.

تله کابین آرگو در باتومی
منبع: Instagram

کلیسای جامع مادر مقدس باتومی

کلیسای جامع مادر مقدس باتومی از دیگر جاهای دیدنی در سفر به باتومی است که معماری زیبای آن زبانزد تمامی توریست‌هاست. این کلیسا دو برج دوقلو بلند دارند که با شیشه‌ها و پنجره‌های رنگی و به شدت زیبا تزیین شده است. دلیل اصلی معروفیت این کلیسا سبک معماری جذابی است که دارد. معماری کلیسای جامع مادر مقدس باتومی معماری گوتیک نام دارد که نوعی معماری مذهبی است.

کلیسای جامع مادر مقدس باتومی
منبع: Instagram

حمل‌ونقل در باتومی

  • اتوبوس
  • مینی‌بوس
  • تله کابین آرگو
  • تاکسی
  • اجاره ماشین
حمل‌ونقل عمومی در باتومی
منبع: Instagram

اتوبوس‌های باتومی

دغدغه بسیاری از مسافران در سفر به باتومی، حمل و نقل و تردد در شهر است و با توجه به اینکه باتومی سیستم مترو ندارد، بهترین و راحت‌ترین روش حمل و نقل عمومی در باتومی اتوبوس است. برای استفاده از اتوبوس در باتومی باید از کارت‌های مخصوصی استفاده کنید. اتوبوس‌های باتومی شامل اتوبوس‌های زرد و خاکستری می‌شوند. تمامی اتوبوس‌های باتومی برخلاف مینی‌بوس‌های این شهر بر اساس برنامه خاصی حرکت می‌کنند و تنها در ایستگاه‌های معینی توقف می‌کنند.

مینی‌بوس‌های باتومی

مینی‌بوس‌های باتومی برخلاف اتوبوس‌ها ایستگاه معینی ندارند و برای استفاده از آن‌ها باید پول نقد همراه خود داشته باشید. مینی‌بوس‌های باتومی برای توریست‌ها خیلی مناسب نیستند؛ زیرا نمی‌توانید هزینه آن را با کارت پرداخت کنید و حتماً باید پول نقد داشته باشید.

تله کابین آرگو

تله کابین آرگو نیز یکی از روش‌های حمل و نقل در باتومی است؛ اما اکثر افراد برای تماشای منظره شهر باتومی از آن استفاده می‌کنند. ایستگاه پایینی این تله کابین در خیابان گوگباشویلی و جنب مرکز اطلاعات گردشگری شهر قرار دارد. اگر می‌خواهید از منظره پایین لذت کافی را ببرید، بهتر است صبح‌ها از این تله کابین استفاده کنید.

تاکسی‌های باتومی

یکی از ساده‌ترین راه‌های برای تردد در باتومی، استفاده از تاکسی است. تاکسی‌ها در تمام نقاط شهر پیدا می‌شوند و به همین دلیل بهترین گزینه در سفر به باتومی برای توریست‌ها هستند. تنها نکته منفی درباره تاکسی‌های باتومی قیمت بالای آن‌هاست. به این ترتیب اگر مشکلی برای هزینه ندارید، می‌توانید از تاکسی‌های باتومی استفاده کنید.

اجاره ماشین در باتومی

اجاره ماشین در باتومی بهترین و به‌صرفه‌ترین روش برای تردد در شهر است. با اجاره خودرو در این شهر شما می‌توانید خودرو موردنظر خود را برای چندین روز در اختیار کامل داشته باشید و به هر جای شهر بروید. بازدید از جاذبه‌های گردشگری و گشت و گذار در باتومی با استفاده از اجاره ماشین بسیار راحت‌تر می‌شود. همچنین هزینه کرایه خودرو در باتومی نیز به‌صرفه‌تر از استفاده از تاکسی است.

در سفر به باتومی چه غذاهایی بخوریم؟

غذاهای باتومی و گرجستان ترکیبی از غذاهای اروپایی و خاورمیانه است که با سلایق سنتی گرجی‌ها ترکیب شده است. اکثر غذاهای گرجی معمولاً گوشت، کوفته، سبزیجات و شیرینی دارند. البته گرجی‌ها نیز از ادویه‌های خاصی برای طعم دهی به غذاهای خود استفاده می‌کنند. از معروف‌ترین غذاهای سنتی گرجستان که حتماً باید در سفر به باتومی امتحان کنید می‌توان به خینکالی، چاخوخبیلی، چکمرولی مرغ، خاچاپوری، سولوگونی، چیخیرتما، چرچخلا و متسوادی اشاره کرد. البته پیشنهاد می‌کنم اگر به باتومی سفر کردید، حتماً نان‌های محلی گرجستان را نیز امتحان کنید.

مراکز خرید باتومی

  • بازار پوشاک هوپا
  • باتومی مال
  • مرکز خرید مترو سیتی

سوغات باتومی

باتومی دارای فرهنگ و تاریخچه بسیار غنی است. از سوغاتی‌های این شهر می‌توان به محصولات خوراکی محلی، هنرها سنتی و محلی و صنایع دستی اشاره کرد. اگر می‌خواهید برای عزیزانتان از سفر به باتومی گرجستان سوغاتی تهیه کنید پیشنهاد من به شما چای گرجستانی، چوچخلا (شیرینی سنتی)، صنایع دستی، عسل طبیعی و… است.

سوغات باتومی
منبع: Instagram

برداشت نهایی

در مقاله راهنمای سفر به باتومی تمامی اطلاعات لازم و ضروری درباره سفر به این شهر را در اختیار شما قرار دادیم. با مطالعه دقیق این مطلب می‌توانید برنامه ریز دقیق‌تر و بهتری برای مسافرت به باتومی داشته باشید. از بهترین روش سفر به باتومی تا جاذبه‌های دیدنی که باید حتماً از آن‌ها دیدن کنید را بررسی کرده‌ایم. گر تجربه سفر به باتومی گرجستان را داشته‌اید، حتماً از تجربه و توصیه‌هایی که برای سفر به این شهر دارید برای ما و مخاطبانمان بنویسید.

بهترین تفریحاتی که می‌توان در سفر به باتومی تجربه کرد کدام‌اند؟

از بهترین تفریحاتی که می‌توان در مسافرت به باتومی تجربه کرد می‌توان به رفتینگ، پارک آبی، فلای برد، شنا با دلفین‌ها و… اشاره کرد.

آیا شهر باتومی مجهز به مترو است؟

خیر، سیستم حمل و نقل عمومی باتومی مترو ندارد؛ اما شما می‌توانید در سفر خود به باتومی از اتوبوس استفاده کنید.

بهترین زمان سال برای سفر به باتومی گرجستان چه زمانی است؟

بهترین زمان سال برای سفر به باتومی اواسط اردیبهشت تا اوایل مهرماه است.

هزینه اقامت در هتل‌های 5 ستاره باتومی چقدر است؟

هزینه اقامت در هتل‌های 5 ستاره باتومی به طور میانگین شبی 9 میلیون تومان است.

5
|
دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا